Annons

Nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

Forsen93

Avslutat medlemskap
Tjena

Jag har nu hållt på med photoshop i åtminstone 3-4 år, länge har jag haft funderingar på att införskaffa en kamera men har aldrig riktigt blivit av. Brorsan ska snart börja jobba inom reklam, varje gång han kom till mig för redigering av sina bilder så brann jag av avundsjuka, jag vill också ha en kamera, för att jag vet att jag skulle kunna bli bra på det. Så äntligen är det väl dags. Jag har en budget på ca 4000~ kr, skulle egentligen haft 6000 men sommaren gör dessvärre att jag får behov (festival bl.a). Så.. vad vill mina damer och herrar föreslå (jag är amatör)? Min kompis tipsa om denna sida och det ryktas om att ni är duktiga på sånt här :).. Funderat på Nikon D40 eller D60 men..
Förslag?
Bra affärer?
Begagnat?
Tradera?
MVH
Tobbe, 16 år.

jag skulle försöka hitta en begagnad nikon d40 och sen köpa ett 35mm f1.8 objektiv till det. Bör gå på 4K ungefär.

Välkommen!

Köp en begagnad d40, eller 350D om det går bra med canon.
Sen köper du BRA optik. De flesta bränner 95% av pengarna på kameran, och har inte råd med bra optik. Helt fel tycker jag. Det är trots allt optiken som är den stora flaskhalsen. Kameran är förbrukningsmaterial, bra optik har man kvar hela livet.

Kan inget om Nikons objektiv, så jag säger inget där.

Välkommen!

Köp en begagnad d40, eller 350D om det går bra med canon.
Sen köper du BRA optik. De flesta bränner 95% av pengarna på kameran, och har inte råd med bra optik. Helt fel tycker jag. Det är trots allt optiken som är den stora flaskhalsen. Kameran är förbrukningsmaterial, bra optik har man kvar hela livet.

Kan inget om Nikons objektiv, så jag säger inget där.

Okej. Hur gammal är det okej för kameran att vara? Jag har kollat runt lite på blocket och tradera, hittade denna som verklite smått intressant..
http://www.tradera.com/Nikon-D40-med-objektiv-auktion_94068488