Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac OS Lion - problem extern disk?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Någon fler som har Mac och uppdaterat till Lion och har problem med att Macen intelängre hittar, visar externa usb disken dvs usb HDD utan egen strömförsörjning? Mina HDD med egen strömförsörjning har jag inga problem med. Har googlat och läst att det är ett vanligt problem.
 
Någon fler som har Mac och uppdaterat till Lion och har problem med att Macen intelängre hittar, visar externa usb disken dvs usb HDD utan egen strömförsörjning? Mina HDD med egen strömförsörjning har jag inga problem med. Har googlat och läst att det är ett vanligt problem.

Ja, jag hade samma problem! En extern disk utan egen strömförsörjning visades i skivhanteraren, men lades inte på skrivbordet. Samma problem med några diskar med "extern" strömförsörjning. Det mysko är att den lilla disken visades när jag kopplade in den i min MacBook men inte på min iMac.

Så om någon har en lösning på detta vore det intressant. Just nu har jag "nedgraderat" till snöleoparden...
 
Ett ordspråk

Det finns ett ordspråk som lyder:

Beställ aldrig mat på en resturang som kallar sig MAMAs
Spela aldrig kort med någon som kallar sig DOC
och
Använd aldrig mjukvara från Apple som slutar med .0
Så kommer det att gå bra för dig.

Nu är LION uppdaterad till 10.7.1 och är betydligt bättre men det kommer att behövas fler rättningar för "nollan" var full av buggar. Det du tar upp är bara ett exempel på allt som strulade i LION.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.