Hankki
Aktiv medlem
Börjar bli lite sur på ISO egenskaperna på min 40D och funderar fram och tillbaka på ett nytt hus, men vilket? 7D mkII är lite på dyrare sidan, eller borde man låta det svida en gång och slå till.
Har 6D andra fördelar än fullformat gentemot 70D som är värt 3000kr extra?
Det som talar för 70D är 7 bilder/s och bättre autofokus samt att jag inte behöver köpa ny normalzoom.
Fotograferar ofta saker i rörelse, ju snabbare desto bättre, och det är där jag blir tveksam om 6D hänger med. På flyguppvisning och fåglar så sitter vanligen EX 2x III och 70-200 2.8 L IS II USM på kameran.
Hur högt kan man gå med ISO och fortfarande ha en användbar fågelbild med massor av detaljer, med min 40D vill jag helst inte gå över ISO 200.
Saker som filmning, gps, wifi och dylikt har låg prioritet.
Har 6D andra fördelar än fullformat gentemot 70D som är värt 3000kr extra?
Det som talar för 70D är 7 bilder/s och bättre autofokus samt att jag inte behöver köpa ny normalzoom.
Fotograferar ofta saker i rörelse, ju snabbare desto bättre, och det är där jag blir tveksam om 6D hänger med. På flyguppvisning och fåglar så sitter vanligen EX 2x III och 70-200 2.8 L IS II USM på kameran.
Hur högt kan man gå med ISO och fortfarande ha en användbar fågelbild med massor av detaljer, med min 40D vill jag helst inte gå över ISO 200.
Saker som filmning, gps, wifi och dylikt har låg prioritet.