ANNONS
Annons

Första kameran: Pentax K-M med kit + 50-200 för 310 GBP

Produkter
(logga in för att koppla)

tobiasengvall

Ny medlem
Hejsan allihopa,

Jag har under en ganska lång tid klurat på att köpa mig en digital systemkamera, och jag känner att tiden äntligen är kommen.

Tyvärr har jag ganska begränsad budget för tillfället, men jag såg att min lokala currys (jag bor i London) säljer ett paket med en Pentax K-M, kitobjektiv och en Pentax DA50-200mm Lens för 360 pund. Med en duktigt fräck cashback på 50 pund så hamnar vi på ett ganska överkomligt pris på 310ish pund.

Vad tror ni om detta?

Alternativen är Sony A200, A300, Olympus 420, 510 och 520.

Ha det gött

(Anledningen till att jag blivit så otroligt sugen nu är att jag precis missade ett helt magiskt, snötäckt londonlandskap. Det får inte hända igen!)

Det blir ca 3720 SEK, på Cyber ligger priset på 5790:- (och Cybers pris är bra).
Hur f-n kan de va så billigt där?
Som Pentaxian skulle jag definitivt köpa kitet om jag skulle köpa nu och inte väntade på K30D, kameran är topp med NiMh batterier av nya typen, enda felet är DA-L gluggarna som saknar kvickshift(det finns även DA variant).

(Anledningen till att jag blivit så otroligt sugen nu är att jag precis missade ett helt magiskt, snötäckt londonlandskap. Det får inte hända igen!)

Snötäckt landskap i storstaden London, det kan du fota med vilken liten kompakt som helst!

Behöver du verkligen en systemkamera?
Kanske, det blir om några månader, mindre intressant, att ta med sig den, med de två gluggarna, en systemkamera är inte bara ett perfekt verktyg, utan du måste fråga dig själv, - vill jag ha klumpigheten istället för smidigheten, som en kompakt ger?

Det finns utmärkta kompakter, som Canon G10 och Nikon P6000, ger upp till känslighet ISO 400, riktigt perfekta bilder, visserligen ger en systemkamera ännu bättre bilder, men frågan är om du verkligen kan se den skillnaden.

Mina kamerahus, D-SLR Sony A200 och A900, blir ofta kvar i bostaden, när jag är på resa och vill ha extra lite i packningen, då kommer min Canon G9 med, har aldrig ångrat mitt köp av denna lilla guldklimp!

För övrigt, Pentax K-M är en systemkamera med de rätta måtten, liten och lätt, ett bra val!

Hejsan allihopa,

Det blev en K-m, det var den kamera som låg bäst i handen :).

Jag måste säga att jag är sjukt nöjd hittils, det ska bli oerhört skoj börja fota mer på riktigt.

Ha det gött!

PS. Jag var ute och fotade lite med 50-200mm i morse, bilder finnes på: http://flickr.com/photos/35271074@N08 DS.

Jag är dock fortfarande usel, men alla måste vi väl börja nånstans :).

Klockt val,sen när pengarna börjar strömma in så ska du titta åt dissa små godingarna ;-)

Bilagor

• 106031013_FXfVmBNF_PentaxKmlimiteds.jpg
    106031013_FXfVmBNF_PentaxKmlimiteds.jpg
    63.9 KB · Visningar: 145
Det blir ca 3720 SEK, på Cyber ligger priset på 5790:- (och Cybers pris är bra).
Hur f-n kan de va så billigt där?
Som Pentaxian skulle jag definitivt köpa kitet om jag skulle köpa nu och inte väntade på K30D, kameran är topp med NiMh batterier av nya typen, enda felet är DA-L gluggarna som saknar kvickshift(det finns även DA variant).
om det stämmer enligt sidan
så verkar det som man får med den riktiga da50-200,
Har du grön eller grå ring på objektivet,tobbe?

ANNONS