petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
... det är väl i allra högsta grad intressant att försöka förstå vad som driver en människa att ägna sig åt bedrägeri, de drivkrafter och hur det över huvud taget det är möjligt att så fundamentalistiskt driva en linje och samtidigt ägna sig åt den totala motsatsen.......
Här håller jag fullständigt med dig, om du avser ett generellt plan. Men för att finna sanningen i detta krävs en forskning som är på helt annan nivå än vad som pågår i den här tråden. Det kanske till och med finns sådan forkning gjord som någon kan plocka fram.
... Minst lika intressant är det att följa utvecklingen av hur samma människa nu hanterar situationen. Hur lögner och halvlögner fortsätter och den totala brist på självinsikt som TH tycks ha. Jag har ännu inte läst ett ord från Terje om....
Det är den här typen av skrivning som får mig att tycka att det är ett drev - en personjakt - som pågår. Nu handlar det inte om ett generellt plan. Nu handlar det om en individ.
Om vi hypotetiskt tänker oss att den här tråden slutligen finner sanningen i att det är en ekonomisk kris som ligger bakom fuskandet, duperandet och allt agerande. Vad ska vi i så fall dra för slutsats? Att fusk endast undviks om fotografer får statlig lön?
Eller om vi finner att det är mental hälsa som ligger bakom. Är då lösningen att alla fotografer ska genomgå stor psykologisk undersökning innan de få publicera bilder?
Vad är poängen med spekulationer i bakomliggande orsak?
Petter ...