Annons

Letar Carry-on Backpack med mycket utrymme - och inte allt för dyrt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Osprey Daylite 44 Carry-On Travel Pack, dock inte för kameran, som bör gå att göra en egen enkel insats för kameror och objektiv. En smidig och lätt ryggsäck som funkar som handbagage på de flesta bolagen.

(laddaren kan gå i check-in)
Beroende på destination och typ av laddare så skulle jag avråda från att lägga laddaren i incheckat bagage.
Om bagaget blir felsorterat så kan det ta för lång tid för det att komma till rätta, och då är det bra om det går att köpa en laddare.

Tror den finns (fanns iaf när jag köpte) i både en större och en mindre variant. En fördel är ju också att själva säcken är relativt lätt. (Vid någon flygning har man kontrollvägt och det var förstås några kilo över tillåten vikt, men när jag visade att det bara var kameror och liknande fick jag ta med den.)
Mitt första standardtips är att ha en jacka med stora fickor som kan avlasta en ryggsäck med övervikt.
Mitt andra standardtips är att flyga med British Airways. Det är praktiskt taget omöjligt att komma över viktgränsen för handbagage på BA.

Nu har jag beställt en 36L modell. Får hoppas den blir bra nu. Överdrivet stor för mig för tillfället, men ger ju tillväxtutrymme då. Plus det är ju skönt att kunna packa med sig andra saker också
Lel; så köpte som sagt 36:an. Men den är STOR! Tekniskt sett 3 cm högre pch 1.5 cm tjockare än vad som tillåts som carry-on på de flesta bolag i sverige. Men ser utifrån ännu större ut.

Så slutade med att jag köpte en 26L också.😅 Hahaa. Men fått hem båda två till totalt 2900 kr, så är mer än nöjd med de affärerna. 😁
P_20240707_180502_1.jpg

26-litern ska få åka med mig på semester nu iaf.

Tack igen till alla som svarat i tråden, och glad sommar!

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar