Annons

CF-adapter / SD-kort / Wi-Fi

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag fått mitt Eye-Fi kort.

Men min Canon 500D hittar för det mesta inte kortet!!!

Jag har vid några tillfällen igår och idag kunnat ta och föra över drygt tio bilder. Men så "plötsligt" hittar kameran inte kortet. Jag har kunnat formatera det några gånger också (i kameran).

Det har inte hjälpt att läsa på kortets hemsida eller på forum, och 500D finns inte heller med på listan över kameror med problem.

Sedan kan jag inte heller säga vad jag gjorde innan, när det funkade.
Jag har kunnat ta en bild, och sedan har den så småningom förts över (automatiskt) och när jag fattar kameran sedan för att ta en bild till, ja då hittar kameran inte kortet...

Vad skall man säga?

550D har inbyggt stöd för Eye-Fi - alltså man kan konfigurera kortets användning från kamerans menyer. Gäller det även 500D? Har du senaste firmware?

Petter ...
 
Jag beställde ett Eye-Fi Pro x2 närmast för min 500D idag.

Eftersom det kommer nya produkter dagligen så undrar jag om det är DeLock (61796) som gäller precis idag om jag vill använda kortet i min 7D också. 250kr på DustinHome låter överkomligt.

Jag läste ett antal inlägg i några trådar, men de flesta inlägg är från förra hösten.

/Leif

Jag har idag fått hem Eye-Fi Pro X2 och DeLock adaptern som nämns och det funkar fint i min 7D!

Lite segt, och ibland (i samband med att jag raderar bilder) hänger sig kortet så att jag måste starta om kameran. Men helt klart smutt.

Petter ...
 
Lånar denna tråd som delvis svarade på min fråga men ställer den här ändå:

Det jag undrar är hur väl det funkar med ett vanligt kort (ej wifi) av SD-typ i en CF-adapter ?

SD kortet har ju den fördelen att många datorer har inbyggd läsare för SD och man behöver inte adapter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.