Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen kan man köpa Triopo i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite dumt att jämföra ett ebay-pris mot en svensk e-handelsbutik?

/Stefan

Det tycker jag inte det är så länge produkten i sig är densamma (nu råkade jag iofs i hastigheten länka till fel stativ). Det är ju upp till var och en att bedöma om det svenska (dubbla) priset är värt att betala för att få den svenska köptryggheten.

/Leif
 
Tja... är det inte mer pengar än så det handlar om så handlar jag alla gånger i veckan på cyberphoto. Men det är ju upp till var och en.
 
Det tycker jag inte det är så länge produkten i sig är densamma (nu råkade jag iofs i hastigheten länka till fel stativ). Det är ju upp till var och en att bedöma om det svenska (dubbla) priset är värt att betala för att få den svenska köptryggheten.

/Leif

Nu trodde jag det var ebay och inte direktlänk från e bay till polsk butik.
När det gäller glädjepriser på ebay, blocket, nystartade företag odyl så är det ju tveksamheter i priser där det gäller halva priset när det är så pass nära till polen.
Nu var det ett Stativ av Kinamärke så priser kan ju klart skilja sig. Köpte mitt Triopokolfiber för ett tag sen direkt trån gadgetinfinity för 1300 kr.
Det var därför jag undrade över att nu nämnde halva priset hos grannlandet.Gadgetinfinity var den enda affären då som sålde märket (tror de ägde märket precis som Cactus märket).

Menar på är nåt FÖR billigt så bör man kolla upp varför. En anledning är att köpa direkt från tillverkaren och ett annat kan vara valutakursen.

/Stefan
 
Jag har testat stativet i ca 2 timmar nu i helgen och det känns som att det är precis vad jag letat efter.
Personligen behöver jag inte egentligen centerpelaren men den gör ju att jag kan fälla ihop stativet och lägga i den medföljande väskan. Det tydligaste "problemet" jag hade med stativet vad att ställa det stabilt i sand och även att skruva åt själva låsningarna. Jag upptäckte ibland att jag inte låst ordentligt.

Jag har använt det för kort tid för att dra några riktiga slutsatser så det är väl bara att bita ihop och avvakta lite grand tills jag hunnit testa ordentligt. Men jag är ändå mycket nöjd.

http://distilleryimage6.s3.amazonaws.com/b4ab11d20aff11e2b82c22000a1cfdf4_7.jpg
 
Nu trodde jag det var ebay och inte direktlänk från e bay till polsk butik.
När det gäller glädjepriser på ebay, blocket, nystartade företag odyl så är det ju tveksamheter i priser där det gäller halva priset när det är så pass nära till polen.
Nu var det ett Stativ av Kinamärke så priser kan ju klart skilja sig. Köpte mitt Triopokolfiber för ett tag sen direkt trån gadgetinfinity för 1300 kr.
Det var därför jag undrade över att nu nämnde halva priset hos grannlandet.Gadgetinfinity var den enda affären då som sålde märket (tror de ägde märket precis som Cactus märket).

Menar på är nåt FÖR billigt så bör man kolla upp varför. En anledning är att köpa direkt från tillverkaren och ett annat kan vara valutakursen.

/Stefan

Jag tror det är 5år sedan jag köpte mitt första Triopo i kolfiber. Träffade dem på andra Photokina jag var på och tog hem ett gäng åt mig och några kompisar. Så det är ett eget märke (ifos så tror jag de även är en form av handelshus då de även säljer elektronik som de inte tillverkar själva).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.