N.Blomqvist
Avslutat medlemskap
Som upplättningsblixt fungerar den ypperligt, och den är ganska smidig att arbeta med som nybörjare som jag är.
Jag får dock inte inställningarna i kameran att funka! (EOS600D)
Enligt vad jag läst mig till ska man kunna ställa in inställningarna för extern blixt i kamerans meny.
Men när jag försöker får jag bara ett felmeddelande om att blixten inte är på eller inte är kompatibel med kameran.
När jag fotar vill jag kunna fjärrstyra externa blixten från kameran, gärna utan att kamerans inbyggda blixt utlöses.
Motiven jag fotar är främst porträtt, familjebilder, hus, natur och djur.
Ibland fotar jag någon bil eller mc, eller några bilder på olika fordon i reklamsyfte för en bekants firmas räkning.
Som "familjeblixt" gillar jag 320EX.
Den lättar upp bra i ett lite skumt rum och framhäver färger på ett bra sätt.
Däremot misstänker jag att jag får betala en del extra för led-lampan som är avsedd för videofilmande, och det känns som om jag skulle få en bättre blixt för samma pengar om jag skippade led-lampan.
Jag kommer i alla fall aldrig någonsin att filma med min systemkamera.
Så, vad säger ni?
Ska jag behålla blixten som jag är halvnöjd med, eller finns det någon bättre blixt i samma prisklass, (runt 2.500, som skulle passa mina ändamål bättre?
Ett stort tack på förhand!
Jag får dock inte inställningarna i kameran att funka! (EOS600D)
Enligt vad jag läst mig till ska man kunna ställa in inställningarna för extern blixt i kamerans meny.
Men när jag försöker får jag bara ett felmeddelande om att blixten inte är på eller inte är kompatibel med kameran.
När jag fotar vill jag kunna fjärrstyra externa blixten från kameran, gärna utan att kamerans inbyggda blixt utlöses.
Motiven jag fotar är främst porträtt, familjebilder, hus, natur och djur.
Ibland fotar jag någon bil eller mc, eller några bilder på olika fordon i reklamsyfte för en bekants firmas räkning.
Som "familjeblixt" gillar jag 320EX.
Den lättar upp bra i ett lite skumt rum och framhäver färger på ett bra sätt.
Däremot misstänker jag att jag får betala en del extra för led-lampan som är avsedd för videofilmande, och det känns som om jag skulle få en bättre blixt för samma pengar om jag skippade led-lampan.
Jag kommer i alla fall aldrig någonsin att filma med min systemkamera.
Så, vad säger ni?
Ska jag behålla blixten som jag är halvnöjd med, eller finns det någon bättre blixt i samma prisklass, (runt 2.500, som skulle passa mina ändamål bättre?
Ett stort tack på förhand!