Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamerarem - Blackrapid?

Produkter
(logga in för att koppla)

hence84

Aktiv medlem
Hej!
Nu börjar jag ledsna på min kamerarem som skapar gamnacke! :)
Hade tidigare på min K200D en handlovsrem som jag gillade, förutom att man blev enhändt.
Så nu har jag sneglat lite på Blackrapid-lösningen som verkar bra, en RS-7 då närmare bestämt.
Några andra alternativ som är _bättre_ ?
Några problem med att använda den på en en K-5a?

Tacksam för svar =)
Mvh Henric
 
Har haft min i snart tre månader och är så nöjd, absolut värd pengarna.
Enorm skillnad mot original-remmen, nacken mår så mycket bättre, börjar kunna se annat än skorna nu :))
Och, ja. Den fungerar med K-5.
 
Använt just RS 7 sen i våras, fungerar perfekt. Vill ändå föreslå sunsniper (tror jag den heter) med stålvajer i om man är där ficktjuvar kan få för sig att skära av remmen. De fanns inte inne hos Scandinavianphoto när jag handlade så blev en Rs 7.
 
Senast ändrad:
har kört med black rapid i åratal, typ sen dom kom på marknaden, har flera olika modeller singles och doublestraps, och alla e helt kung. Använder rs7 som standard rem nu. Det roliga är att jag fortfarande har kvar min första black rapid rem RS-1 vill jag minnas som genomgått fruktansvärt mycket slitage, men är fullt fungerande, inget har gett upp på den.

En som kan vara värt att ta en koll på också är rs sport som som sitter tajtare åt om man kanske gillar det.
 
Jag har använt Black rapid och är kanonnöjd med den.
Bra komfort och lätt att fota med. Behöver aldrig ta av remmen för att ta ett kort
 
Har kollat lite på Luma:s fäste och det är ju smidigt att kunna använda stativfäste och rem samtidigt. Men man kan ju beställa en FastnR-T1 eller vad de hette, då kan man fortfarande använda mitt manfrottofäste och Blackrapid:en. Är lite osäker på om jag vågar ha min utrustning hängandes i ett litet snöre, även om de säkerligen håller =)

Näe jag tog och beställde en Blackrapid RS-7, en FastnR-T1, en Joey och Brad. Med frakt från USA blev det 800 kr, får se om man åker på nån tull annars är det ju rätt billigt =)
 
6 dagar tog det från USA, det är då med helgen inräknad så 4 arbetsdagar.
Inga problem alls, hade paketet i brevlådan så behövde inte ens vandra till ICA.
Blev halva priset mot att köpa det i Sverige, inte så dumt, nu ska det bara provas ut ordentligt =)
 
Trevligt:)
Du kommer garanterat att trivas med den:)
Berätta gärna dina erfarenheter när du testat ett tag
 
Själv använder jag extra fickorna (joey/brad) endast på double strappen. på single tycker jag strappen börjar vandra och glida ner då jag plåtar om jag har typ ett batteri eller dyl. i fickan. men det kan vara smaksak.
 
Själv använder jag extra fickorna (joey/brad) endast på double strappen. på single tycker jag strappen börjar vandra och glida ner då jag plåtar om jag har typ ett batteri eller dyl. i fickan. men det kan vara smaksak.

Jag har också använt BlackRapid sen de kom ut och är väldans nöjd :)
Senaste tillskottet var RS-Sport, som sitter kalas - speciellt med tanke på det du skriver ovan Niklas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.