Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon hack till S95
- Trådstartare llew89
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
Startar kameran i playläget, menyn och uppdatera firmware. Efter det har du en specialknapp, ofta printknappen som är den magiska knappen. Tryck på den och du kommer få se den andra menyn. Klicka därefter på menyknappen.Hej
Någon som kan hjälpa mig med CDHK till min S95
Jag har följt instruktionerna och jag vet att hacket ligger på kameran men jag får inte fram cdhk menyn. Fick fram den än gång, men allt var vitt och såg bara menyalternativet som var markerat.
Graylingman
Aktiv medlem
Startar kameran i playläget, menyn och uppdatera firmware. Efter det har du en specialknapp, ofta printknappen som är den magiska knappen. Tryck på den och du kommer få se den andra menyn. Klicka därefter på menyknappen.
Vad innebär hacket i utökad funktionalitet?
BempaS
Aktiv medlem
Vad innebär hacket i utökad funktionalitet?
Zooma och fokusera under filmning, har dock själv inte lagt in hacket...
Jag hittade detta klipp efter att jag såg den här tråden. http://www.youtube.com/watch?v=sMtINJLs7Hc
PeterWem
Aktiv medlem
Har inte använt det så mycket. Till min S3IS programmerade jag in att den skulle ta tre exponeringar var 10:e sekund för att kunna användas till en HDR-timelapse.Vad innebär hacket i utökad funktionalitet?
http://vimeo.com/19604166
PeterWem
Aktiv medlem
llew89
Aktiv medlem
Startar kameran i playläget, menyn och uppdatera firmware. Efter det har du en specialknapp, ofta printknappen som är den magiska knappen. Tryck på den och du kommer få se den andra menyn. Klicka därefter på menyknappen.
Jag har gjort allt det. Och närr jag väljer uppdatera firmware så dyker hackets logo upp. Men
sen kan jag inte få upp hackmenyn. Jag lyckades en gång men då såg jag endast alternativet som var markerat.
dudek53
Aktiv medlem
På min s90 gör jag följande. Startar playläget genom att hålla inne playknappen en stund. På så sätt behöver jag inte ens starta kameran via on-knappen. Sedan trycker jag på meny och väljer att uppdatera firmware. Då var det klart!
För att komma in i chdk-menyn klickar jag en gång på customknappen, sedan den vanliga menyknappen och kommer då in i den parallella menyn!
peace out!
Funkar klockers!
-D
För att komma in i chdk-menyn klickar jag en gång på customknappen, sedan den vanliga menyknappen och kommer då in i den parallella menyn!
peace out!
Funkar klockers!
-D
PeterWem
Aktiv medlem
Ladda ned filen, ändra .txt till .bas och skicka in i ditt minneskort vid SCRIPTS/ folder eller nåt.Nu har jag äntligen fått allt att fungera
Men när jag ska försöka få in ultra intervalometer script så får jag problem.
Kan nån skriva en kort steg för steg guide hur jag får in scriptet
http://chdk.wikia.com/wiki/UBASIC/Scripts:_HDR_time_lapse
Bilagor
llew89
Aktiv medlem
Ladda ned filen, ändra .txt till .bas och skicka in i ditt minneskort vid SCRIPTS/ folder eller nåt.
http://chdk.wikia.com/wiki/UBASIC/Scripts:_HDR_time_lapse
Jag har gjort det men jag får det ändå inte att fungera.
Jag vet inte om det har något att göra med att hacket inte är bootable. Jag kan inte få kortet att starta om när jag stängt av kameran.
Jag har gått in i menyn och valt att göra kortet bootable men det fungerar ändå inte.
PeterWem
Aktiv medlem
Har du låst/skrivskyddat ditt sd-kort?Jag har gjort det men jag får det ändå inte att fungera.
Jag vet inte om det har något att göra med att hacket inte är bootable. Jag kan inte få kortet att starta om när jag stängt av kameran.
Jag har gått in i menyn och valt att göra kortet bootable men det fungerar ändå inte.
llew89
Aktiv medlem
Har du låst/skrivskyddat ditt sd-kort?
Hur gör jag det
PeterWem
Aktiv medlem
Finns en knapp på ditt SD-kort.Hur gör jag det
PeterEskilsson
Aktiv medlem
firmware?
Hur kollar man sin firmware-version på en S90, innan man laddar ner hacket? Func+ display funkar inte, det blir bara klockan. Tacksam för input.../PE
Hur kollar man sin firmware-version på en S90, innan man laddar ner hacket? Func+ display funkar inte, det blir bara klockan. Tacksam för input.../PE