[email protected]
Avslutat medlemskap
Hej alla glada och ledsna. Jag har lite funderingar kring alternativet "Bildstil" på min Canon 450D... Jag har experimenterat med olika inställningar, testat och hittat lite alternativ jag trivs med bildmässigt. Dock har jag börjat fundera den senaste tiden över vad som egentligen är det bästa alternativet... I slutändan blir det ju ändå att bilderna passerar lite tillfixning av ljus/färg i datorn. Är det då smart att redan från början förstört bilden lite med den inbyggda bildbehandlingen?
Och hur är det med filter (säg ex. ett pol filter)? Kan de egna färginställningarna rubba en aning på vad filtret är tänkt för och därigenom inte ge optimalt resultat?
Kort sagt: Finns det fördelar med att ställa in något sorts standardläge på kameran? Och angående detta standardläge: Bör man då välja "Normal" eller ska man ställa in en där alla värden är på +- 0?
Tack på förhand!
Och hur är det med filter (säg ex. ett pol filter)? Kan de egna färginställningarna rubba en aning på vad filtret är tänkt för och därigenom inte ge optimalt resultat?
Kort sagt: Finns det fördelar med att ställa in något sorts standardläge på kameran? Och angående detta standardläge: Bör man då välja "Normal" eller ska man ställa in en där alla värden är på +- 0?
Tack på förhand!