ANNONS
Annons

Digital film till analoga kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det förekom för några år sedan uppgifter om ett projekt att ta fram en digitalfilm/sensor som skulle fungera i alla gamla analoga kameror. Tidpunkten för när produkten skulle lanseras sköts ständigt fram och till sist kunde man läsa att projektet lagts ner.
Nu såg jag plötsligt en produkt i ett mail från prylmagasinet M3. följer man deras länk får jag inte upp något men efter ett sök på nätet hittade jag en sida för produkten.

Frågan är om detta är ett aprilskämt eller en produkt snart färdig att böja säljas.
http://www.re35.net/#

Skulle ju göra mina gamla analoga kameror i skåpet till mer än musieföremål

Någon som vet mer?

det finns en annan tråd om det.

Och sidan publicerades 1:sta April... och har raporterats som just det aprilskämt du tror det är.

Det är som du säger. Produkten har funnits förr och jag har för mig att första utgåvan gav typ 1,5 megapixel. Sedan lyckades man göra 6 megapixel eller något, men då var helt plötsligt digitalkameran billig så produkten var inte intressant längre.

Det där var ju ett ganska tråkigt aprilskämt i och med att produkten har funnits på riktigt.

Jag tycker i alla fall att det vore klockrent att kunna ladda analogkameran med en sensor på detta viset.

Hmm tror ni verkligen att all elektronik som behövs för att kunna ta bilder skulle få plats i en filmrulle? Bara minneskortet skulle ju ta rätt bra plats.

Oj oj såpass, vore ju trevligt om de lyckades göra något liknande i modern tappning. Och en marknad tror jag definivt borde finnas för det. Fast frågan är hur dyr prylen skulle vara.

Oj oj såpass, vore ju trevligt om de lyckades göra något liknande i modern tappning. Och en marknad tror jag definivt borde finnas för det. Fast frågan är hur dyr prylen skulle vara.

Jag tror att marknaden skulle vara grymt liten. Många tycker att det är en riktigt dum idé. Jag gillar den däremot.

Jag tycker att det skulle vara kul att kunna använda mina gamla kameror digitalt.

Visst skulle det vara kul att plocka fram min gamla Leica R3 och sätta på ett 21 mm Super Angulon och gå ut och fota. Fast jag får nog fortsätta drömma om att det kommer en digital film en vacker dag.
Vanlig film är inget alternativ som lockar mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar