Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamrac 5788 Evolution 8 eller Kata 3N1-33?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr_Taurus

Medlem
Någon som jämfört dessa modeller?

Detta vill jag ska få plats:

Canon 550D med BG och monterad Canon 100-400.
Canon 18-135
Sigma 30mm/1,4
Canon 430ex II
Stativ
Fika

Som jag ser det så är Tamrac billigare att få tag i och har dessutom inbyggt stativfäste. Däremot vet jag inte om det går att få i kameran med telezoomen monterad?

Har ni några andra förslag på väskor? Ser dock gärna att man kan få fram väskan på magen och ta ur kameran från sidan och kunna använda väskan som stöd vid fotografering.
 
Själv har jag en Lowepro Slingshot 200 och en Kata 3N1-30. Slingshoten är kvar då jag bara skall ha mindre utrustning. Min KATA rymmer en hel del. Jag har t o m lyckats med lite gissel få plats med en 1DsII med monterad 300/2,8 med omvänt motljusskydd i den. 70-200/2,8 slinker ner lätt monterad.

Det jag uppskattar med KATA är att den känns gedigen. En annan detalj är att man kan ha den som sling eler ryggsäck då det finns två remmar, varav en kan kopplas bort. Dessutom finns spännen för att stänga sidofacket ifall man snabbt skall å från ställe till ställe och inte vill dra på & av dragkedjan ständingt. Sitter även skönt på ryggen som KATA brukar. Vad jag sett är 100-400 ungefär samma längd vid 100mm som 70-200 så KATAn borde räcka. Man får vad man betalar för och en billigare slingväska är ofta sämre. Min Lowepro är inte alls lika smidig eller välsittande på ryggen. Jag skulle inte köpt Lowepro idag. Tamrac gör bra saker, så känn och testa, men min favorit bland dessa tre märken är KATA.
 
Tack för ditt svar.

Hittar tyvärr ingen Tamrac i närheten av där jag bor. Hoppades att någon hade testat väskan och vet ifall en 550D med monterad 100-400mm objektiv får plats. Annars får jag nog satsa på Katan istället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.