Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 film + Sigma HSM

andersgalmen

Avslutat medlemskap
Går det att få film-autofokus att fungera med SIGMAs HSM-autofokus? Som det är nu så blir det mindre och mindre fokus ju mer jag försöker.
 
Samma problem med min D7000 + Sigma 18-50 Ringde sigma (Tura) och kollade och en ny fw till optiken är på g. skulle vara gratis att uppgradera den med. Så kika med dom bara så ska du nog få fart på optiken igen :)
 
Nädå D7000 kan köra focusautomatik under filmning. Dock en bit kvar innan den är i närheten av riktiga videokameror. Manuell är att föredra.
 
Nej jag menar att alla testare avråder från att använda autofokus under filmning, då den inte fungerar. Men tack för att ni försöker berätta vad jag menar. ;)
 
Hehe ok, Ja som jag skrev så är väl inte autofokusen lysande under filmning. inte hunnit testa så mycket ännu dock. :)
 
Fick två svar samma dag från sigmas support.
Den första sa att alla sådana fel skulle komma upp på hemsidan när de var kända och det fanns en lösning.
Den andra sa "Your lens needs electronic chip upgrade"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.