Annons

Från Canon Eos 1000D till?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Känner att jag vill uppgradera mig lite från min 1000D som jag har haft ett tag nu..
Har kommit in på spåret 50D då jag inte har någon andvändning för filmfunktionen och vill ha en ganska robust kamera under 10 000:-..

Är det ett bra steg? Är kameran bra? Tips?

MVH David
 
...vill ha en ganska robust kamera under 10K.
Låter väl som ett bra val. Det är en snabb och robust kamera som är skön att använda och tar bra bilder.

50D såldes ut för 7K för ett tag sedan, nu har priset gått upp till 8K för att den nästan slutsåld (?), vilket gör det till en mindre bra affär. Bättre att hitta en beg för 5K.

Alternativen är nya 60D för 9200kr http://www.cameranu.nl/artikel/120374/Canon_EOS_60D_Body.html eller 7D för 11700kr http://www.cameranu.nl/artikel/59074/Canon_EOS_7D_Body.html
 
Senast ändrad:
På vilket sätt vill du uppdatera dig? Är det känslan i huset, tycker du att bilderna blir dåliga, är upplösningen för låg, vill du ha proffsigare lösningar på funktioner i huset, vädertätning kanske? Lätt att förköpa sig och köpa för att bara ha det senaste. Du kanske inte är sådan, men generellt är det en löjlig hets. Senast idag så log jag för mig själv när jag visade upp en bild som jag hade jobbat ganska mycket med att få till under plåtningen, och sen tillkom ett rejält extraarbete. Får då kommenteraren:

- "Åh, ja kameran verkar ju verkligen jättebra".

Ridå.

Hoppas du hittar något som fyller din kravbild och dina ändamål. Hur har 1000D varit "so far"? Har aldrig satt mig in i vad den kan och inte kan riktigt jämfört med storebröderna.

Hälsn. Fredrik
 
På vilket sätt vill du uppdatera dig? Är det känslan i huset, tycker du att bilderna blir dåliga, är upplösningen för låg, vill du ha proffsigare lösningar på funktioner i huset, vädertätning kanske? Lätt att förköpa sig och köpa för att bara ha det senaste. Du kanske inte är sådan, men generellt är det en löjlig hets. Senast idag så log jag för mig själv när jag visade upp en bild som jag hade jobbat ganska mycket med att få till under plåtningen, och sen tillkom ett rejält extraarbete. Får då kommenteraren:

- "Åh, ja kameran verkar ju verkligen jättebra".

Ridå.

Hoppas du hittar något som fyller din kravbild och dina ändamål. Hur har 1000D varit "so far"? Har aldrig satt mig in i vad den kan och inte kan riktigt jämfört med storebröderna.

Hälsn. Fredrik

1000Dn är liten och oerhört plastig.. på tok för liten för mina händer.. känns svårt o välja något dock som knappt säljs i butik längre så man kan klämma och känna lite.. hade jag varit tvungen och ha det senaste hade jag gått på en 60D eller en 7D, båda lite över min prisklass.. visst har jag fått fina bilder med min 1000D också men det känns som att jag vill ha något mer robust..
 
ANNONS