Annons

Sigma EX 70-200/2,8 + Sigma 2,0x TC

Produkter
(logga in för att koppla)

matshonkamaa

Aktiv medlem
Skulle gärna veta hur denna kombination fungerar, kanske någon som har foton tagna med denna uppsättning?

Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro
Sigma EX 2,0x APO DG

Tack på förhand.

Skulle gärna veta hur denna kombination fungerar, kanske någon som har foton tagna med denna uppsättning?

Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro
Sigma EX 2,0x APO DG

Tack på förhand.

Har inga bilder här men använder själv Sigma objektivet med 1.4 och 2.0 SOLIGOR telekonvertrar. Resultatet är OK men inte mer skulle jag påstå.

Hade en sigma 1.4 TC först men den var betydligt sämre än soligor dito, hur sigma 2.0 TC är vet jag dock inte.

Ska inte svara för hur det absolut senaste 70-200 /2,8 från Sigma fungerar med 2xTC men med föregångaren så blev nog resultatet precis som föregående talare nästan OK men inte mer. Tyckte att objektivet i sig var lite väl mjukt framförallt i teleläget när det väl gällde så den fick faktiskt stryka på foten. I övrigt en mycket trevligt och välbyggd skapelse.

En jämförelse mellan Canon 70-200/4 och Sigma 70-200/2,8 finns här:

http://www.the-digital-picture.com/...p=469&CameraComp=453&SampleComp=0&FLI=0&API=2

/Micke

Lutar åt att man bara blir besviken om man köper den telekonvertern. Får nog bita i det sura äpplet och spara ihop till ett Caon 400/5.6L USM.

Jag använder Sigmas 1,4 och 2ggr tillsammans med Sigmas 70-210/2,8 och tillsammans med Sigmas 300/2,8.
Jag är mycket nöjd, convertern på en Zoom kan inte jämföras med ett fast objektiv men resultatet är i många lägen helt ok.
Jag har ett par inlagda bilder med bara 300:an och 300:an med 2ggr convertern och där är jag mycket nöjd. Bilderna kan du se på min sida, det är 2 "porträtt och en helfigur" på havsörn. helfiguren utan conv. och porträttet med.

Lennart

Soligors TC brukar dyka upp bland köp/sälj för en tusing. Jag gissar att du får tillbaka pengarna om du skulle sälja...så det kan kanske vara värt att handla ett begagnat för att testa själv?

70-200 + 2X konverter funkar, men inte mer.
70-200 + 1,4 konvereter blir ganska bra.
Detta förutsatt att det är Sigmas egna konvertrar och APS-sensor, annars, på D3-D700 - ngt. sämre.

70-200 + 2X konverter funkar, men inte mer.
70-200 + 1,4 konvereter blir ganska bra.
Detta förutsatt att det är Sigmas egna konvertrar och APS-sensor, annars, på D3-D700 - ngt. sämre.

Hur bra är "ganska bra", har ett Sigma 70-200/2,8 och en Pentax k7 och är lite sugen på 1,4 konvertern.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar