Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skillnad på Pixma Pro9500 & 9500mkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Xoffis

Aktiv medlem
Hej!

Detta blir min första tråd så hoppas ni är välkommnande nu!

Jag har ganska nyligen börjat få foto som ett primärt intresse, har hittils köpt in en EOS 500D, en 580EXmkII och en 430EXmkII och fotar som en galning! =)

Men det ganska roliga är att jag har ju fan ingen skrivare! (en gammal HP med torra patroner är inte roligt att slösa foto-papper på!

Men nu i julklapp så fick jag fotopapper! allt från 4x6" till A3...

Jag har fastnat på Canon Pixma Pro9500 (döm nu inte skrivaren efter vad jag har för kamera, men jag vill vara framtidsförberedd! Å är det innom rimliga prisgrupper så köper jag gärna det värsta! =) )

Har kollat runt lite å sett att det numera finns en 9500 och en 9500mkII det roliga är att 9500 är dyrare än 9500mkII

vad är nu dom stora skillnaderna mellan dessa skrivare? jag har sökt ihäl mig men hittar ingenstans där det står specificerade skillnader! varför är 9500 dyrare? är den bättre än mkII? man tycker ju att en mkII borde vara bättre?

Ytters tacksam för all hjälp man kan få så jag kan börja fundera seriöst på att inhandla mig en skrivare!

MVH
 
Pro 9500Mk II ersätter helt sonika Pro 9500...
Sen vad som exakt är ändrat vet jag inte.
Vad jag däremot vet är att den ger rackarns fina utskrifter, har precis införskaffat en MkII i dagarna. :)
Om du inte kommer att skriva ut så mycket svart/vitt kan du komma billigare undan med pixma pro 9000Mk II...
Ang prisbilden så vill en del försäljare få ut det utsatta priset och är lyckligt ovetande om konkurrens och utveckling av nya modeller.
Man ser ju rena fantasipriserna på vissa saker hos vissa återförsäljare...
 
Tackar för svaret!

började känna mig ensam där ett tag... hehe...

det blev en mkII till slut, hos cyberfoto, det va tydligen bara Dustin som hade fått för sig att göra mkI dyrare...

Dock har posten slarvat bort paketet i umeå så jag får inte den förens efter nyår =( det vart tydligen nån snöstorm där uppe så posten gått ut med meddelande om att allt blir försenat... suck!
 
ANNONS