Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera från CS2 till CS3, går det nu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror att man bara ska klicka i en ruta per licens man har. Men vi ser fram emot om du får något definitivt svar från din leverantör.

Dessvärre är det så tokigt som du säger, man kan inte uppdatera de enskilda komponenterna för sig utan det är hela sviten som gäller, lite sjukt om jag får säga det.

suckar Nikolaj

CS3 i andra hand, vad kolla?

Vad ska man kolla om man får tag på CS3 i andra hand? Accepterar Adobe omregistreringar t ex?

(Jag trodde f ö att Adobe var totalt humorbefriade. Men sen kollade jag i rutan "Om Photoshop" och väntade ut den evighetslånga scrollningen för att se om det kom nåt av intresse. Det kom en del kul titlar: Top Chief of Legal Mumbo-Jumbo, Goddesses of 4th floor mm mm.

Men inte den info jag letade efter, Adobe tar kampen mot kunderna på stort allvar.)

Måns H

Normalt får du faktiskt inte vidareförsälja programvara, du köper inte en fysisk vara utan en licens (rätt att använda) och denna är knuten till dig personligen och får ej överlåtas. Det är i vart fall vad som brukar stå i EULA (End User Legal Agreement) för mjukvaror om man orkar läsa det finstilta.

Men Adobe är faktiskt lite snällare, de tillåter överlåtelse enligt nedan (saxat från licensavtalet):

Du får emellertid överlåta alla Dina rättigheter att använda Programvaran till en annan individ eller juridisk person, under förutsättning att: (a) Du även överlåter (i) detta avtal, (ii) serienummer, Programvaran på det media som tillhandahölls av Adobe eller dess auktoriserade distributör, och all annan programvara eller maskinvara som levererats tillsammans med eller förinstallerats med Programvaran, inklusive alla kopior, uppgraderingar, uppdateringar och tidigare versioner, och (iii) samtliga kopior av teckensnittsprogramvara konverterad till andra format för sådan individ eller juridisk person; (b) Du inte behåller några uppgraderingar, uppdateringar eller kopior, inklusive säkerhetskopior och kopior som lagras på en Dator; och (c) den mottagande parten accepterar villkoren i detta avtal och övriga villkor som gällde vid Ditt inköp av giltig licens till Programvaran. UTAN HINDER AV DET FÖREGÅENDE FÅR DU INTE ÖVERLÅTA UTBILDNINGSEXEMPLAR, FÖRHANDSVERSIONER ELLER EXEMPLAR AV PROGRAMVARAN SOM INTE ÄR AVSEDDA FÖR FÖRSÄLJNING. Innan överlåtelse kan Adobe kräva att Du och den mottagande parten skriftligen bekräftar ert samtycke till detta avtal, tillhandahåller Adobe med information rörande er själva samt registrerar den mottagande parten som slutanvändare av Programvaran. Tillåt 4-6 veckor för överlåtelsen. Besök http://www.adobe.com/go/support_se eller kontakta Adobes kundtjänst för ytterligare information.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar