Fotosidan Poddradio
Nya tider kräver nya lösningar och affärsmodeller. Hur kan vi som kreatörer stå starka i en bransch som är i ständig utveckling och kräver flera kompetenser och möjlighet att jobba över ett större geografiskt område? När uppdragsgivare försöker spara pengar genom att vända sig direkt till kreatörer istället för till reklambyråer kan det vara svårt för fotografer och filmare att möta behoven – och ställa motkrav på beställarna.
I det här avsnittet möter jag Emma Grann och Beata Holmgren från Studio Femme, en grupp som agerar som ett produktionsbolag, men i en form som mer liknar en frilansgrupp.
Studio Femme består av fem kreatörer och en agent som har jobbat tillsammans hos tidigare arbetsgivare. De jonglerar allt från stora kampanjproduktioner till enklare uppdrag som enskilda kreatörer för till exempel content till sociala medier, företagsporträtt och retusch.
Framgångsrika Studio Femme finns i landets tre största städer och har en alldeles egen agent. Häng med till ett litet konferensrum med lite dåligt ljud för att lyssna på deras framgångsrecept.
Studio Femme hittar du på Instagram och på studiofemme.se/
Denna podd är ett samarbete mellan Fotosidan och Svenska Fotografers Förbund.
Du kan lyssna på Fotosidan Poddradio reklamfri i fältet ovan. Fotosidan Poddradio finns i de flesta poodspelare, sök på "Fotosidan Poddradio". Itunes och Google poddcasts är de två kanaler vi rekommenderar och som är reklamfria. Vi finns även hos Spotify (reklam som vi inte styr över kan förekomma).
Glöm som sagt inte att gilla, följ eller prenumerera i din favoritapp! Då blir vi glada! :)
2 Kommentarer
Logga in för att kommentera