Annons
X. Oanvända vyer > Nyheter > Cirkuskonster gav vinst i Årets reklambild

Cirkuskonster gav vinst i Årets reklambild

Varuhuset NK:s vårkampanj har haft cirkustema, något som gick hem hos juryn i Årets reklambild.

NK har i reklamsammanhang gjort sig kända för kampanjer med hög modegrad, smarta idéer och snyggt utförande. Denna kampanj var inget undantag. Reklambyrån bakom idén var Lowe Brindfors. Fotograf för kampanjen var Peter Farago .
–  NK-kampanjerna är ett riktigt prestigeuppdrag. Man anstränger sig alltid det lilla extra så att kampanjerna ska väcka uppseende, säger han till Resume.se.

Han ville att känslan i bilderna skulle påminna om den klassiska "travelling"-cirkusen från 1900-talets början. Peter Farago har tidigare plåtat för bland andra skomärket Rizzo och designern Lars Wallin.



Publicerad 2009-08-13.

Bli först att kommentera

Merläsning

ANNONS
Götaplatsens Foto