Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons
Artiklar > Olympus leker med gigantiska bilder

Olympus leker med gigantiska bilder

Ett år efter succén med reklamfilmen ”The Pen Story” gör Olympus en uppföljare i större format - den nya filmen heter Pen Giant är även den tillägnad Olympus Pen-kameran.

Här kan du läsa mer om den första filmen, som uppkom ur över 60.000 printade bilder.

Uppföljaren ”Pen Giant” vill inte vara sämre. Till filmen fotograferade Olympus 355 bilder som sedan skrevs ut i jätteformat och blev som levande fotografier i stadsmiljö. Till filmen har man använt sig av stop motin, som”lurar” ögat att uppleva en film utifrån flera stillbilder.

Se Olympus nya reklamfilm nedan:



Publicerad 2010-05-21.

8 Kommentarer

Num Vistbacka 2010-05-21 23:46  
Ok... För mycket onödig tid och pengar finns i världen....

Skickligt gjort, men var bara häftigt första gången.. Plus som sagt: Kändes väldigt onödigt....
Num Vistbacka 2010-05-21 23:46  
Ok... För mycket onödig tid och pengar finns i världen....

Skickligt gjort, men var bara häftigt första gången.. Plus som sagt: Kändes väldigt onödigt....
ma59 2010-05-21 23:49  
Extremt irriterande är det att filmen dels är otroligt hackig (i likhet med sååå många reklamfilmer/musikvideos mm) att den bara blir jobbig överhuvudtaget, dels finns inget i filmen som syftar ens lite smått på budskapet:
Att kameran är enkel att använda etc...

Synd, för själva kameran är det ju inte så mkt fel på...om man ska tro dpreview och FOTO tex...
mayro 2010-05-23 16:49  
så extremt jobbig film att titta på. Fattar inte varför allt som görs nuförtiden skall blixtra blippa flippa och hacka sig fram så ögonen blir ansträngda och humöret ilsket..

Inte direkt bästa sättet att sälja på kan jag tycka.. Liknar musikindustrin där mest komprimerat och elakt (o)ljud dom lyckas spela in ju bättre tror dom musiken skall låta då den överöstar all annan musik som också allt gjorts för den skall överösta allt annat..

Så blir det enbart skit utav allt till slut.. trist..
PhotosForever 2010-05-25 14:00  
Cool! Men vad vill man visa med filmen?

Troligtvis Olympus storhet, vilket är en bild man faktiskt får när man ser filmen. Det såg inte billigt ut. :)
Mattsen 2010-05-26 14:19  
Filmen fick mig att "smajla" så det blir ett positivt betyg.
Kul med udda marknadsföring.
digitalzero 2010-05-26 14:36  
Helt oki reklamfilm, tycker dock oftast det e rätt coolt med 'stop motion' filmer.
Få ut mer av Fotosidan som inloggad

Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm

Merläsning

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar