Få ut mer av Fotosidan som inloggad
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
Merläsning
Panelsamtal: Retuschör – Ett yrke på utdöende?
Föreläsning
Håller AI på att ta över produktionen av bilder – och vad innebär det för retuschyrkets överlevnad och för bildbranschen i stort? Bilddesign befinner sig just nu i en stor förändringsfas. Vilken roll spelar en yrkesutbildning för att driva utvecklingen åt rätt håll? Den 20 november bjuder Fotoskolan STHLM in till ett panelsamtal på Fotografiska med experter inom branschen som ger sin bild av framtiden.
Läs mer...
15 Kommentarer
Logga in för att kommentera
BA är dock bra med frivikt så länge du kan bära och hanera väskan själv och säkert.
Men det händer, och då kan det bli rejält problematiskt,
Vet att Carl Sandin (Bildbyrån), skrev på sin blogg om ett tillfälle.
När han höll på att inte få gå ombord på ett flygplan (tror det var SAS) pga övervikt.
Just av den anledningen, så väljer jag BA så långt jag kan.
När det gäller resor till USA, så är de rent generellt väldigt billiga.
Samtidigt som restiderna är korta.
Ovanpå det så har de bra service på de transatlantiska flygningarna.
När jag skulle till USA förra året, så var BA det snabbaste alternativet, samtidigt som de, pga bagagereglerna var billigast.
http://www.strandlins.com/sv/kabinmatt-och-resetips/
en av era väskor här uppfyller det . Det som är mest problem vid incheckning är om väskan ser stor ut är den inte det så brukar man kunna packa bra tungt utan problem. Och ska du lägga väskan under stolen på planet så får du sällan in en väska som är mycket högre än 20cm. För det mesta har jag assistent med mig som får bära lite av prylarna kör jag inte rent uppdrag jobb kör jag med fuji xT-1 o då har man inga problem med vikter o storlekar överhuvudtaget. Många charter kärror har max 5 g som handbagage vikt o det för att undvika strul så är det bättre att köra en liten smidig datorväska för datorn.pass laddare etc sedan kamerorna i en liten rygga.
Jag är intresserad av Loka men avstått av just den anledningen
Reser med den hela tiden och aldrig stött på några som helst problem, vare sig på lågprisflyg eller dyrare bolag. Den väger garanterat mer än de 8-10 kg som den får väga med alla kameraprylar och dator på plats, men ingen har nånsin sagt nånting. Det gäller bara att se casual ut när man hivar upp den på ryggen eller ställer ner den... :) Storleksmässigt är den godkänd av alla bolag (vad jag vet) och glider finfint in i hyllan på flygen.
Nämnde jag att jag gillar den?
Ja, jag älskar denna rygga, den är med mig på vardag såsom upp på 3000+ meters berg.
Fick in följande på resan:
5D2 och 6D med batterigrepp och L-bracket. Tre LP-E6 batterier och batterigreppet laddat med AA batterier.
70-200/2.8 IS II, 17-40, 85/1.8, Sigma 50/1.4, 24-105 och Sigma 150/2.8 macro - samtliga med motljusskydd. Även ett set Dörr mellanringar.
Två Phottix Mitros+ i sina vadderade väskor och en Phottix Odin sändare.
Wacom Intuos Small ritplatta, Zendure A3 externt batteri, pol filter och två MagMod.
Det fanns plats för mer, men på grund av vikten så tog jag bara saker som var ömtåliga i handbagaget.
Jag kommer att flyga till Australien om ett halvår år såg den som ett bra alternativ till ett vanligt handbagage. Sitter på ett D90-hus med en Tokina 11-16, en Nikkor 35, en Nikkor 70-300 samt ett Tamron 90. Kommer detta få plats utan att man behöver mala ner grejerna i skrot först?
Själv använder jag mjuka fodral, typ Nikons CL-fodral eller liknande av neopren från Dot Line när jag packar mina prylar.
Om du ser på vad vi packade in (vår testutrustning) i Photo Sport 30L så lär din utrustning få plats utan att ens behöva trängas speciellt mycket.