Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Merläsning
Panelsamtal: Retuschör – Ett yrke på utdöende?
Föreläsning
Håller AI på att ta över produktionen av bilder – och vad innebär det för retuschyrkets överlevnad och för bildbranschen i stort? Bilddesign befinner sig just nu i en stor förändringsfas. Vilken roll spelar en yrkesutbildning för att driva utvecklingen åt rätt håll? Den 20 november bjuder Fotoskolan STHLM in till ett panelsamtal på Fotografiska med experter inom branschen som ger sin bild av framtiden.
Läs mer...
4 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Vilken är målgruppen och
Syfte/budskap
I mitt fall har det rört sig rätt riktade böcker vilket i sig gjort det enklare att hålla sig till ett bestämt budskap och därmed följande strikt urval av bilder.
Skulle det rört sig om en kommersiell satsning hade det varit mycket större projekt, som kanske inte ens blivit av.
När det gäller layout etc. har jag försökt hålla det så enkelt som möjligt. De färdig mallarna (i en del fall med smärre modifikationer) har räckt för mig.
Jag håller fullständigt med om att man måste berätta något, skapa en känsla. När jag pratade med förlag, innan jag insåg att jag knappt skulle tjäna några pengar om jag inte gjorde det själv, var det flera som berättade: "du anar inte hur många det finns som tror att folk är intresserade att se deras trädgård, vandring på stan, fjällvandring etc. Vi är inte intresserade om det inte finns en bra tanke"
BTW, bra artikel.