Få ut mer av Fotosidan som inloggad
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
30 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Sen vet jag inte var siffran 750,000 lager kom ifrån. Detta var det jag hittade:
• Taking a cumulative total of all the files, the overall image contains over 500,000 layers.
Barnsliga gråsåssekommentarer om att jag skulle vara avundsjuk undanbedes.
Jag är väldigt imponerad över Berts hängivenhet och den tid han lagt ner. Men jag tror knappast att han suttit 8h om dagen 220 dagar om året i fyra år och gjort detta.
@ Jesper Nordström: Om något ser bra ut eller inte är väl en högst subjektiv fråga, tycker du inte? Onödig kommentar! Sen att han suttit och ritat allt för hand är imponerande, men inte särskilt svårt (for den som är något sådär invigd i illustratorvärlden) Dessutom tar han alla bilder själv och kalkerar för att få rätt ljus! Rätt ljus? Rätt ljus vart då? Hela bilden är ju full av heeeelt fel ljussättning, vilket tyvärr också bidrar till att det är ett ganska dåligt montage. Illustratorarbetet är bra, men montaget är i min mening ganska kass.Just detta montage gillar jag inte.
Däremot är detta Photoshop jobb ( http://www.bertmonroy.com/fineart/text/fineart_damen.htm ) som också Bert ligger bakom sjukt imponerande. Men här har han utgått ifrån en grundbild vilket ger bättre och mer realistisk ljussättning
Mvh
Överambitiös utan uttryck, bara skicklighet ... o en jävla massa tid och pengar som kan ta sig råd att sitta där o pilla i 750.000 onödiga lager. . Kall och stel. Men så är dom amerikanerna.
Kuriosa? Jes. Bra ? nä...
För övrigt tycker jag att resultatet hur snyggt som helst och passar perfekt som en jätteposter på Photoshopmässan. Mycket intressantare än ett konventionellt foromontage.
"Det är så förbannat jävla bra gjort så att det inte går att sätta ord på det, jag tycker det bara känns som en viss avundsjuka bland kommentarerna."
Nu har jag tittat på bilden igen och undrar fortfarande vad det är som du tycker är bra med den bilden. Och jag menar "bra" i en vidare mening, inte bara "bra" som man kan tycka om sina egna bilder trots små missar och skavanker.
Figurerna ser ju ut som missfoster allihop. Det kan väl inte gärna bli mer "bra" bara för att man haft det jobbigt när man gjorde bilden, då får man ju uppträda på cirkus istället. Är det bra för att det är gjort i illustrator? Hade det blivit ännu mer "bra" om det varit gjort i word eller powerpoint?
Om du inte hade haft vetskapen om hur bilden blivit tillverkad, hade du då också tyckt den varit "bra"? Jag är inte ute efter att hänga ut dig eller någon som gillar den här bilden, men jag är uppriktigt nyfiken på hur man resonerar om man tycker om en sån här bild.
/ Kalle
"inte min smak"
och:
"hur kan man lägga ner så mycket tid på något så dåligt?"
Det som brukar vara det häftiga med Berts bilder är detaljrikedomen. Att kunna sitta och hitta glödtrådar är coolt. Hade varit najs med en än mer högupplöst version att sitta och zooma in i.
Sen är det en målning och inget fotografi, vilket kanske ska tas i beaktande.
However it has to be stressed again.... he should have put in 4 years of effort and labor into the the photo-shoot instead of the post processing !!!
The image itself has kind of left the concept of photography behind and merged into graphic manipulation for the sake of manipulation itself.
Morgan
Cred till någon som har suttit och stirrat in i skärmen i fyra år för EN bild...oavsett resultatet ;) Hoppas Epson gav honom en ordentlig slant.
Håller dock med Gustav Tell att ljussättningen är väldigt off.