Annons

Vilken A3+ skrivare att rekommendera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, vi köpte en Epson 5585 med ecotank för ett par månader sedan.
Den känns smidig och lättarbetad. Bilderna på satinpapper blir fina.
Den stora grejen är att bläcket är så billigt. Jag kollar misstänksamt på nivåerna som nästan inte rör sig.
Den är också behändig i storlek och tyst.
Tidigare har vi haft alla möjliga Epson, senast en P800.
Hej! Jag följer tråden på FS ang fotoskrivare. Har en Canon Pro 100 som inte vill vara med längre och alltså ska bytas ut.
Jag har läst din recension om Epson 5550, Kan du rekomendera den?
'Det är många som skriver om den ang bläcket, att den är snål och att bläcket håller länge. Förstår också att den är relativ billig i inköp, den kommer ju i förpackning med 6 flaskor ? ( jag är nght. något okunnig om bläckhanteringen på den skrivaren, har bara haft skrivare med patroner)
Med vänlig hälsning, Lars Levin, Norrtälje
 
Jag uppgraderade nyss till Canons PRO-1000. Men jag har inte haft den genom ett patronbyte än, så jag kan varken säga bä eller bu om funktion eller driftsekonomi än.
Skriver gör den och pappersprofiler från exempelvis Hahnemühle gick att lägga in.
 
Jag har en p600 och skriver inte ut ens varje månad utan att ha fått problem med torkat bläck. En mätpunkt till bara.
 
Körde tidigare på en Epson 3800, men den hade problem med att huvudena kloggade igen och dessutom var den dålig på att planhålla större papper vilket resulterade i att skrivarhuvudet gick i pappret och skapade ränder. Skaffade en Canon pro-1000 istället och har inte upplevt några problem med igensatt huvuden och den är mycket bättre på att planhålla pappren. Nu är ju bägge dessa A2-skrivare och problemen är de jag personligen upplevt. Men jag tycker att Canonskrivaren känns mer professionell rakt igenom. Men som alltid här på fotosidan handlar det om personliga erfarenheter och tyckanden så det finns säkret lika många som föredrar Epson eller något annat.
 
ANNONS