Annons

Ny Pentax D-SLR i lågprisklassen.

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är ju den här kameran trots allt riktad till konsumentmarknanden och för de flesta amatörer så duger den ypperligt. Finns ingen anledning att vänta på mer finnesser, när man borde ta den tiden till att
göra bilder istället. :)
 
Jamas skrev:
Nu är ju den här kameran trots allt riktad till konsumentmarknanden och för de flesta amatörer så duger den ypperligt. Finns ingen anledning att vänta på mer finnesser, när man borde ta den tiden till att
göra bilder istället. :)

Visst duger den utmärkt till de flesta amatörer, med råge till och med. Men det innebär ju inte att vi andra, som inte tillhör denna skara, kan önska oss något mer passande.

/Joakim
 
GertLind skrev:
Det har du helt rätt i. Men med de nya funktioner som du vill ha tror jag också att utrustningen tar klivet upp från konsumentklassen och hamnar i ett segment ovanför och vi får då säkert se en annan prisbild. Iofs blir elekronikgrejer billigare och billigare så man kan ju inte vara helt säker.

Det jag försöker säga är att de teknikska diskussionera på FS har en tendens att förkasta billigare konsumentgrejer till förmån för mer kostsamma dito.

Jag tror att den glada nybörjaramatören kan avskräckas genom att i stort alltid få höra att t.ex. "det objektivet är dåligt, köp ett med f 1.2 ist".

Man glömmer lätt att det inte är prylarna som tar bilderna. Bättre utrustning kan iofs ge bättre teknisk kvaliet (hmm, nu talar jag mot mig själv :)).

Personligen är jag beredd att lägga upp emot 20 000 kr för ett bra hus som täcker mina behov. Så om Pentax lanserar en semiprofessionell kamera skulle i alla fall jag bli glad! :)

När det gäller alla glada amatörer som avskräcks av debatten så kan du säkert ha rätt. Ibland blir det lite väl mycket tekniksnack.

/Joakim
 
jag kan hålla med om att allt snack om att man i princip kastar pengarna i sjön om man inte köper det dyraste på en gång, kan avskräcka. själv har jag ett tjog andra tidsfördriv som kostar en hel del pengar. därför måste jag skala ner min fotobudget. när folk då säger att det är meningslöst att lägga pengar på ett objektiv som har 3,5 som minsta bländare så blir man lite avslagen.

även om det känns som om man aldrig blir riktigt nöjd med den tekniska kvaliten så har man helt enkelt inte råd med allt på en gång.... tyvärr...

vet inte vart jag vill komma, men jag vill ha en ist Ds
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.