Annons

Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)

"
Varning 40

En person som kallar sig Adam Johansson fortsätter att lura radioamatörer.

Swishnumret är: X72-641725X
Båda x är en siffra utan värde.

Han har bytt e-post till [email protected]
Publicerad 2023-09-30

"

Säger inte att det nödvändigtvis är samma person men man kan ju om inget annat jämföra Swishnumret om man bestämmer sig för att handla.

Sen faller ju att ett 180-600 för 15' inte blev sålt inom en timme på sin egen orimlighet. Så en annons som ligger ute i dagar, tja...
Köpte nyligen ett Nikon Z 70-200mm f/2.8 VR S av honom som kom i dag. Men ett annat swishnummer, så det är kanske inte samma person, betalade sedan för ytterligare ett objektiv som jag ännu inte fått så nu är han polisanmäld, Adam Johansson swishnummer 0793581103
Detta hände idag:
Jag skriver för företaget jag jobbar på - Linkfilm i Uppsala.

Vi har tyvärr blivit bestulna av en Canon R5 med tillhörande objektiv RF 70-200mm f/2.8. Utrustningen hyrdes av en "Adam Johansson".

Numret vi hade kontakt med honom från var 072 - 524 24 83, och mailadress [email protected]. Numret verkar nu vara ur bruk och vi får inget svar i övrigt.

Spontant låter detta som samma person.
Han angav sig komma från ett företag som inte har någon aning om vem han är, och att få fakturan skickad till "[email protected]".
När vi kontaktade företaget som han sa att han kom ifrån kom det fram att detta inte var första gången.
"Hunnvik AB" var företaget.

VI VILL FÖRTYDLIGA ATT HUNNVIK AB INTE HAR NÅGONTING MED BEDRÄGERIET/STÖLDEN ATT GÖRA.

Han upplevdes trovärdig både över text och i person.

Riktigt tråkigt.
 
Detta hände idag:
Jag skriver för företaget jag jobbar på - Linkfilm i Uppsala.

Vi har tyvärr blivit bestulna av en Canon R5 med tillhörande objektiv RF 70-200mm f/2.8. Utrustningen hyrdes av en "Adam Johansson".

Numret vi hade kontakt med honom från var 072 - 524 24 83, och mailadress [email protected]. Numret verkar nu vara ur bruk och vi får inget svar i övrigt.

Spontant låter detta som samma person.
Han angav sig komma från ett företag som inte har någon aning om vem han är, och att få fakturan skickad till "[email protected]".
När vi kontaktade företaget som han sa att han kom ifrån kom det fram att detta inte var första gången.
"Hunnvik AB" var företaget.

VI VILL FÖRTYDLIGA ATT HUNNVIK AB INTE HAR NÅGONTING MED BEDRÄGERIET/STÖLDEN ATT GÖRA.

Han upplevdes trovärdig både över text och i person.

Riktigt tråkigt.
Riktig luring, jag blev blåst på ett objektiv och anmälde honom för polisen som nästan omedelbart lade ner ärendet eftersom han tydligen har väldigt mycket på sitt samvete.
 
Det gäller att stjäla så mycket som möjligt så kommer man undan, alltså?
Hur motiverade polisen nedläggningsbeslutet?
 
Det gäller att stjäla så mycket som möjligt så kommer man undan, alltså?
Hur motiverade polisen nedläggningsbeslutet?
Eftersom han har lurat så många och tydligen begått grövre brott så tycker polisen att det räcker och lägger ner mindre brott, även om det gäller 15-20000:-
 
  • Angry
Reaktioner: PMD
Herregud! Och det betalar vi skatt för!
Kolla med Kronofogden om dom kan hjälpa dig att driva in pengarna. Dom tar en liten summa för besväret


"Kravet handlar om pengar, vräkning eller att någon ska göra något, exempelvis lämna tillbaka en kamera"
 
ANNONS