Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar inte "Ta bort dis" i camera Raw?

Produkter
(logga in för att koppla)

Redshifter

Ny medlem
Jag har version 5 och version 14.4 men reglaget "Ta bort dis" finns inte? Hur kan jag hitta det? Jag har testat med nytaget raw foto som inte är redigerat i någon annan versiSkärmbild 2023-09-18 092703.jpgSkärmbild 2023-09-18 092703.jpgon.
 
Berätta mer om Bridge och ACR. Jag kör också PSE och köper det endast för att kunna hantera DNG-filer som vissa obskyra saker spottar ur sig om man väljer RAW-format.
 
Berätta mer om Bridge och ACR. Jag kör också PSE och köper det endast för att kunna hantera DNG-filer som vissa obskyra saker spottar ur sig om man väljer RAW-format.
Bridge är bara en browser, inget konstigt alls.
(Har liiite möjligheter till batchprocessing)
Jag använder det sällan, mest för att leta filmklipp.
ACR är developmodulen i LRC, eller filtret i PS, same same....
 
Kollade på adobes hjälpsidor och det skiljer lite om man har PS Elements eller fullversionen. Såg inget om "Ta bort dis" men det kan ju tagits bort ändå. Läs mer här
/Lars
 
Men som sagt jag brukar kunna få bort rätt mycket dis med kontrast och klarhet och det på foton i lite sämre kvalitet. DNG-foton får jag bara från väldigt små sensorer (mobil och drönare).
 
ANNONS