Annons

Dpreview stänger ner?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Jag har svårt att tro att Bezos överhuvudtaget är inblandad i det här ärendet. Troligen är han inte ens medveten om det. Han har ju inte med driften av Amazon att göra sen ett par år.
Nää men de här killarna som Bezos och inte minst Musk har ju visat att de kan ställa till med en massa "collateral damage" utan att de knappt är medvetna om vad de ställer till med.

Jag undrar verkligen varför man överhuvudtaget gick in i dPreview. Hade de någon idé att samma plattform skulle kunna funka som en inpiskningssite till Amazon genom att göra reklam inte bara för fotoprylar utan även en massa andra massmarknadsprodukter såsom märkeskläder, kosmetika m.m. m.m.

Besoz verkar dock lira i rena c-ligan om man jämför med vad Musk lyckats ställa till med. Att halvera mångmiljard-värdet på Twitter på några månader kommer nog vara svårslaget även för Bezos och Amazon men om man avskedar om det var 18 000 även där, så kommer inte heller det gå obemärkt förbi. Det här är möjligen bara början. Fortsättning följer.

Ska bli intressant att se om de kommer släppa dPreview utan en massa ekonomiska villkor som gör en räddning omöjlig av det skälet. Finns det en efterfrågan så brukar drivna affärsmän se en möjlighet att tjäna pengar ända in i kaklet.
 

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Frågan är vad som styr mängden besökare? Deras review på kameror och objektiv tycker jag blivit sämre under åren. Däremot har antalet forum ökat och att gratis få lagra orginalfiler är helt unikt. På andra ställen måste de skalas hårt.....
 
ANNONS