Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BLundsamåkning till Elmia

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej å hå,
såg mitt namn.

Vilken tur att du håller koll på mig Mats :)

Jag har oxå en bil vi kan använda men har glömt kolla om helgen är "barnfri".

I'll be back
 
Så dagsnoteringen på BLund-åkare till Elmia är just nu sex personer:

Micke
Mats
Daniel
Ola Dahlbäck
David
Omar Brännström

Fler som vill med?
Anmäl er här.

Vi kör lördag morgon vid 7.30


hils
Mats
 
Jag vet senast på tisdag om jag ska åka med. Det finns fortfarande platser alltså? Viktig fråga för en stund; vad kommer det kosta ungefär?! =)
 
Galtar skrev:
Jag vet senast på tisdag om jag ska åka med. Det finns fortfarande platser alltså? Viktig fråga för en stund; vad kommer det kosta ungefär?! =)

Som jag ser det kostar det bensinpengar + inträde (100kr tror jag). Mat etc tillkommer.
60 mil á 10 kr mil, 4 i bilen borde bli 150:- i bensin. Om vi använder min bil så drar den bara 0.55 l/mil så då kommer vi ner något i kostnad.

För mig spelar det ingen roll vilken bil vi tar, vill bara meddela att min är tillgänglig.

/Micke
 
skriver som en kratta ser jag =).. student skulle det va o inte stund...

schysst! det klarar tom min ekonomi av =).. meddelar efter helgen om jag kan följa med..
 
Min bil är också tillgänglig.

När och var ska vi träffas? Hur lång tild tar det att köra till Jönköping? ett par timmar?

Greven
 
Jag har en bil med sju säten, men pga sorgligheter i familjen, så är jag osäker om jag kan följa med över huvud taget.
Jag kan tyvärr inte ge besked förrän i slutet av denna vecka.
Ledsen för detta, då det var jag som drog igång initiativet... men sådant är livet.


h/mats
 
Jag åker inte med på lördag.. var tvungen att åka hem till nässjö.. funderar på att åka in till mässan på lördag härifrån.. kanske vi ses?

/J
 
Eftersom ingen svarat på mitt innlägg så bestämmer jag följande ;)

* Min bil kommer att stå där vi träffades när vi skulle ut till Freddy (östra sidan av stationen).
* Jag kommer att åka därifrån 06:45
* Jag har 4 platser i bilen, det vore bra om ni skrev här vilka som vill åka med så att vi inte saknar en plats på morgonen.
* Jag siktar på att vara uppe strax innan mässan öppnar kl 10:00. ev käka på McDonalds eller liknande innan.
* Jag räknar med att köra tillbaka ca 15 min efter att mässan stänger 16:00 (öppet för diskution)
* Glöm inte att ni som har Nikon kan få er kamera rengjord på plats. Jag gissar att Canon har liknande men jag hittade inget om det.
* Om vi fyller bilen så blir det 150.- per skalle T/R i soppakostnad.

Hoppas att ni inte bangar ur nu utan att vi blir ett gäng som åker.

Greven
 
Greve Nickon skrev:
* Glöm inte att ni som har Nikon kan få er kamera rengjord på plats. Jag gissar att Canon har liknande men jag hittade inget om det.

Har du inte hört det? Vi Canonägare behöver inte göra rent sensorn...
*Gömmer sig under täcket nu*

Ps.. Glöm inte gruppfotografering vid FS monter 10:20
 
Greve Nickon skrev:
Eftersom ingen svarat på mitt innlägg så bestämmer jag följande ;)

* Min bil kommer att stå där vi träffades när vi skulle ut till Freddy (östra sidan av stationen).
* Jag kommer att åka därifrån 06:45
* Jag har 4 platser i bilen, det vore bra om ni skrev här vilka som vill åka med så att vi inte saknar en plats på morgonen.
* Jag siktar på att vara uppe strax innan mässan öppnar kl 10:00. ev käka på McDonalds eller liknande innan.
* Jag räknar med att köra tillbaka ca 15 min efter att mässan stänger 16:00 (öppet för diskution)
* Glöm inte att ni som har Nikon kan få er kamera rengjord på plats. Jag gissar att Canon har liknande men jag hittade inget om det.
* Om vi fyller bilen så blir det 150.- per skalle T/R i soppakostnad.

Hoppas att ni inte bangar ur nu utan att vi blir ett gäng som åker.

Greven

Fast vi träffades på västra sidan av stationen när vi skulle ut till freddy, antar att du menar den sidan, går ju knappt att parkera på östra sidan (bangatan).

Jag är signad och är på om jag inte bryter benet eller liknande.
 
Daniel,
kom precis på att eftersom jag bor i Bjärred och du ska ut på motorvägen vid Flädiekarusellen kanske du kan hämta upp mig där? Det finns en stor parkering till höger precis innan man kör på motorvägen. På så sätt spar jag tid och P-platspengar. Är 6.55 vid denna parkering OK? Mitt mobilnr: 0706 - 405865

/Micke
 
MikeTheBike skrev:
Daniel,
kom precis på att eftersom jag bor i Bjärred och du ska ut på motorvägen vid Flädiekarusellen kanske du kan hämta upp mig där? Det finns en stor parkering till höger precis innan man kör på motorvägen. På så sätt spar jag tid och P-platspengar. Är 6.55 vid denna parkering OK? Mitt mobilnr: 0706 - 405865

/Micke

Du menar sammåkningsplatsen med infotavla?
Inga problem.
Då var vi 3

Greven
 
Som jag meddelat tidigare, så får jag avstå Elmia i år och ta hand om min familj istället. Finns inga alternativ.

jag har dock en till som vill åka med, Omar Brännström. Daniel, du kan väl ringa honom (tel 040-496373).

Jag önskar er en god tur och beklagar återigen att jag inte kan åka med/ställa upp med bil.


mvh,
Mats
 
ANNONS