Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Volvoreklamen för XC90

Produkter
(logga in för att koppla)

Hassan

Aktiv medlem
I ljuslådor visar Volvo fina naturbilder som reklam för XC90. Förutom texten "volvoxc90.com" så är det bara natur, inga bilar. Jag undrar om nån vet vem som är fotograf. Jag har sökt lite på Volvos sidor men kan inte hitta bilderna ens.

/ Hasse
 
Hej.

Hur ska man se det???

Antingen så har byrån fått en så pass "unik" idé, fast jag tvivlar på att det är första gången reklam görs på det här sättet. - sälj en produkt utan att visa produkten - image-bild.

Eller så kanske budgeten inte räckte till.
Nog för att det kostar en del med arkivbilder för en sån kampanj.

Men det känns lite som att dom tyckte... nä, vi kopplar inte in nån plåtis på det här... vi säljer in några schyssta arkivbilder av "äventyrlig 4x4 miljö istället.

Det vore kul att veta om det har varit ngn fotograf ikopplad direkt på det här kontot för att ta just de här naturbilderna unikt för Volvos kampanj. Eller om stockimage böckerna åkte fram.

Hursomhelst så tycker jag ändå att det är en helt OK kampanj. Men som fotograf blir man ju lite nyfiken på hur det har gått till bakom kulisserna.

/Jacob vP
 
ANNONS