Annons

Vilken kamera app till android är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mmg

Ny medlem
Hej,
Jag har en OnePlus 11 5G mobil, den har en kamera från hasselblad.
I min förra OnePlus 10 Pro fanns fisheye i den förinstallerade appen men i den nya finns inte detta. Jag undrar därför vilken kamera app ni rekommenderar? Jag önskar att den har fisheye som ni säkert förstått.
Jag vill gärna veta varför ni rekommenderar den app ni rekommenderar och även vilka brister ni vet.
Tack för er tid.
Mvh Mican
 

Mattias Sundberg

Aktiv medlem
Hej! Det är inte kameraappen som hade ett fish eye-läge utan din tidigare mobil hade en kamera med en fish eye lins, något som din nya telefon då inte har. Det finns så klart appar som emulera fish eye-effekten, sök efter fish eye i Google Play och testa någon av de som dyker för att se om det duger åt dig.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Hej! Det är inte kameraappen som hade ett fish eye-läge utan din tidigare mobil hade en kamera med en fish eye lins, något som din nya telefon då inte har. Det finns så klart appar som emulera fish eye-effekten, sök efter fish eye i Google Play och testa någon av de som dyker för att se om det duger åt dig.
Det är nog en blandning av kamerans egenskaper utan korrigering och digital effekt beroende på läge.


Ser ut som att man kunde ha normal raktecknande vidvinkel, dvs korrigerad distorsion, okorrigerad kraftig distorsion och ett simulerat cirkulärt fisheyeläge.
 

Mattias Sundberg

Aktiv medlem
Det är nog en blandning av kamerans egenskaper utan korrigering och digital effekt beroende på läge.


Ser ut som att man kunde ha normal raktecknande vidvinkel, dvs korrigerad distorsion, okorrigerad kraftig distorsion och ett simulerat cirkulärt fisheyeläge.
Ja, det verkar vara en kombination, dock så är ju FOV 150 grader på ultravidvinkeln och utan den vidvinkeln så blir nog resultatet av ett fish eye-filter väldigt undermåligt.
 
ANNONS