Annons

Reparation av Olympus/OM utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

ankarback

Aktiv medlem
Är det någon här som lyckats skicka in sina prylar på reparation? Behöver byta slutaren på min EM1-X men hemsidan fungerar inte som synes. Skickade ett meddelande till supporten men dom svarar inte...

Kanske någon har ett tips på en bra oberoende verkstad i Sverige?

mvh
Johan

Untitled-1.jpg
 

ankarback

Aktiv medlem
Fick svar till slut och tydligen har det med DHL att göra. Jag bodde tydligen i en "remote area". Det är typ 10min till närmaste ombud... Dom kunde fixa frakten manuellt men behövde en massa mer uppgifter. Ger nog upp på det här och fortsätter att använda elektroniska slutaren.
 

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
Var köpte du kameran? Jag hörde mig för när jag köpte från Cyberphoto och de sa att de hanterar eventualla reparationer. D.v.s. man skickar kameran till dem så skickar de den vidare till Olympus/OMDS. Hoppas det stämmer ifall behov skulle uppstå.
 

ankarback

Aktiv medlem
Var köpte du kameran? Jag hörde mig för när jag köpte från Cyberphoto och de sa att de hanterar eventualla reparationer. D.v.s. man skickar kameran till dem så skickar de den vidare till Olympus/OMDS. Hoppas det stämmer ifall behov skulle uppstå.
Tack för tipset men jag tror bara det gäller garantireparationer. Till mig sa dom att man ska skicka in direkt till OMDS.
 
ANNONS