Annons

Nytt pancake objektiv 25mmF2 för APS-C

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Verkar lovande. Mindre än Fujifilm XF27mm2.8 och 18mmf2. Och mycket mindre än XF23mmf2.
55USD kanske blir några hundralappar mer i Sverige men ändå prisvärt om man gillar kompakt. De har även nyss släppt en lika platt 50mmf2.
Kostar ju lika mycket som ett CPL filter. Kul att ha med i fickan när man vill vara kreativ. Lika stor som X100V om nån kombinerar med XE4.
Aldrig testat TTARTISAN men kommer göra det nu. Väldigt nöjd med 7artisans.
De som påstår att det är billig skit från Asien har antagligen inte testat dessa tillräckligt.
Min 7artisans 35mm f1.2 mark ii är det bästa manuella objektiv jag äger. Och då har jag även Pentax, Konica, Zeiss, Leica och Olympus objektiv. Och nej jag äger inga nya 20000kr objektiv med MF som garanterat är bättre. Som mest lagt 800kr begagnat på MF objektiv och resten har jag lånat/ärvt/fått.
Föredrar mitt 7artisans framför Fujifilms egna AF xf35mmf2. Dock är XF35mm1.4 betydligt bättre.

Om man inte fotar fåglar eller landskap så kan det ju vara kul för oss som gillar manuell fokus.





Screenshot_20220902-151807_Samsung Internet.jpg
 
Spännande. Jag har själv haft både TTArtisan och 7Artisans på Fuji och tycker de är mycket prisvärda.
 
ANNONS