Men sluta nu. Ingen här har väl på något sätt påstår att Sonys kameror är bättre än andra vad gäller att klara kyla eller oväder. Tvärt om, jag absolut inga problem att säga att en Nikon Z6/7 generellt sätt är bättre på den punkten baserat på fakta från ”teardown” av kamerorna där man ser att Z-kamerorna har bättre vädertätning än A7
rna som fortfarande har en akilleshäl i bottenplattan.
Men att inte kunna svara på ett inlägg, som börjar som något som skall handla om att något Z kamerornas ”operational temperature” (som är helt standard mig veterligen) men helt ärligt mer verkar handla om att berätta att Sony-kamerorna la av vid -5 grader och att ägaren till dessa nu sålt dom och köpt Z-kameror som han är jättenöjd med, utan att bli stämplad som en fanboy är löjligt.
Om jag skriver att Z-kameror har usel AF (vilket jag _inte_ tycker men som varit ett känsligt ämne) är jag rätt säker på att jag skulle få mothugg.
Samma sak gäller här, att Sony-kamerorna lägger av vid -5 finns det massor folk som motargumentera utan att vara fanboys, då det uppenbarligen inte är ett generellt problem för alla användare.
Så lägg ner det där snacket om fanboys, ser ingen som blint försvarar något här. Och att det skulle vanligare med just Sony-fanboys än andra stämmer ju inte alls baserar på alla de kamera-sidor jag besöker, det ser mer eller mindre lika illa ut överallt... beror nog mer på vilka glasögon man själv har på sig.