Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nästa träff?

Produkter
(logga in för att koppla)

BabaChacha

Medlem
Tjena. Det är väl lika bra att ha en ny tråd för nästa träff/möte?

"Alla ideér, tankar och frågor kan med fördel bollas här och lägger ni in en bevakning på detta forumet så hjälper mailfunktionen till att meddela då nya diskussioner uppstår" som Lotta en gång så bra formulerade det.
 
BabaChacha skrev:
Tjena. Det är väl lika bra att ha en ny tråd för nästa träff/möte?
Mycket bra att ha :)

Jag skäms lite över mitt sjabblande med datum, men det är ju inte dött för att vi inte går på utställning när det inte är någon. Jag knallar nog dit under denna veckan eller nästa och kollar.
Marcus Bryngelsson som missade oss i Lördags har bilder från USA och Indien hängande där om fler är intresserade. Platsen är entren till Karlstads stadsbibliotek.

Vad gäller nästa träff så kanske en tur till Borgvik kan vara något?
Borgvik är min favvoby för fototurer och där finns gamla stenbyggnader, vatenfall, ett nerlagt järnbruk som f ö tillverkat järnet som finns i eifeltornet, vatten både i form av sjö och iaf senare på vår och sommar även vattenfall och öppna forsar.

Borgvik ligger en mil från Grums och lite länkar och en karta så ni kan se placeringen finns i högerkanten här

För några få bildexempel så ser bagarstugan ut så här, naturen kan se ut så här (när det är -27°) och mer vardagliga byggnader som magasinhus kan också duga att plåta. Sen så skulle jag kunna dra hur mycket kyrkbilder vattenfall e t c som helst, fast hur sånt ser ut får ni tänka er själva i stället;)

Skulle det kunna vara något för nästa träff?
 
För min del passar det utmärkt, men jag är förstås öppen för andra förslag också.

Är det nån som tycker om att fota något speciellt eller i en speciell stil och gärna vill att andra provar det också?
Jag gillar t ex att ta bilder på gamla saker/byggnader och sånt men tar gärna emot förslag på annat jag borde prova fota.

Förresten...vi pratade ju om studio och om det fanns tillgång till nån man kunde få titta på eller kanske till och med prova. Broby Grafiska kom på förslag men var det inte så att Martin hade en egen studio för porträtt? Kanske vill han demonstrera den nån gång?
 
Sebastian, din andra bild och min andra är nog samma plats fast olika årstider:)

Studio är ju inte ointressant alls. Ska skriva till Lina och upplysa om denna tråden och så kanske hon kan kolla med Broby Grafiska. Martin hade ju sin studio hemma.

Jag pratade med Hans tidigare idag, så han informerar nog om denna tråden och tankarna i ett gruppmail senare också.
 
Jodå, jag har knåpat ihop ett förslag till mail som jag skickade till Lotta för fem minuter sedan. När hon kollat upp så att allt stämmer kommer mailet att skickas ut till alla på WFS:s maillista. Kolla av era mailboxar inom kort.

Jag är sugen på Borgvik, sugen på att testa studiofoto (fast jag har ingen egen utrustning), sugen på... ja... det mesta faktiskt.

Känner litegrann som Therese - det vore kul med förslag på sådant som vi kan fota. Kanske kan det bli en funktion på hemsidan så småningom? Vi diskuterade lite om "månadens" eller "veckans" bild på träffen, men kanske även "månadens tema" skulle kunna vara något? Jag känner att det skulle ge mig nya idéer och nya idéer är verkligen något jag saknar när det gäller mitt fotograferande.

Lotta: jättebra med länkarna till dina Borgvikbilder. När man ser dem kan man inte annat än att bli sugen på ett Borgviksbesök!
 
Picture skrev:
Jodå, jag har knåpat ihop ett förslag till mail som jag skickade till Lotta för fem minuter sedan. När hon kollat upp så att allt stämmer kommer mailet att skickas ut till alla på WFS:s maillista.
Från den sega servern?
Jag har inget i mailen nu och är strax på utgång för att sedan dra direkt till simhallen och hemma i kväll igen.

Utgå från att det stämmer och är bra du, och skicka utan mitt öga om du vill. Jag litar på dig:)
 
Så - nu har mailet gått ut, förhoppningsvis till alla som står med som WFS:are på min profilsida. Har ni inte fått något mail så säg till så får vi uppdatera gruppmaillistan (även om jag tror att den är ok redan).

Ni som var med - läs om vad vi gjorde och återupplev lördagen. Ni som inte var med - läs om vad ni gick miste om. :eek:)

Hoppas så många som möjligt kan komma till fototräffen i Borgvik den 26 februari. Mer om detta kommer snart.
 
Picture skrev:
Så - nu har mailet gått ut, förhoppningsvis till alla som står med som WFS:are på min profilsida. Har ni inte fått något mail så säg till så får vi uppdatera gruppmaillistan (även om jag tror att den är ok redan).

Ni som var med - läs om vad vi gjorde och återupplev lördagen. Ni som inte var med - läs om vad ni gick miste om. :eek:)

Hoppas så många som möjligt kan komma till fototräffen i Borgvik den 26 februari. Mer om detta kommer snart.

skumt...jag har inte fått nåt ännu, men uppdatering av den här tråden har jag fått! och även Lottas tidigare mail skickat idag via gruppmailingen.
 
Boka in dig på WFS:s februariträff i Borgvik!

Nu finns det möjlighet att boka sig till träffen i Borgvik genom fotosidan. Detta gör du här.
 
Hans, det du skickade som fråga till mig innan 13.10 kom fram 16.37 enligt vad jag läser i mailen nu och gruppmailet har fortfarande inte kommit.
Jag vet ett ställe som är i behov av snabbare server tror jag..

Ska jag skicka mailet igen från min eller ska vi avvakta till i morgon och se om det når ut?
 
Jag tror att alla ska ha fått mailet nu. Jag ska ta mig ett allvarligt prat med dataavdelningen här på jobbet, för liiiite snabbare kan man kanske kräva att det går iväg? Jag får ju också mailet när jag skickar ut det via gruppmailadressen och jag fick vänta i nästan 5 timmar innan jag fick information om att det hade kommit. Inte bra...

Har ni förresten sett tråden om samåkning som finns under WFS i forumet? Ni som kan ta passagerare framöver, skriv in er där.
 
Bokningslistan

Tydligen är det så att bara den som lagt ut bokningslistan ser vilka som är bokade. För att ni ska veta vilka som är anmälda så kommer jag att lägga in lite skärmdumpar i den här tråden så att även ni kan se vilka som är anmälda. Detta kommer jag att göra med jämna mellanrum. För er som är i behov av samåkning är det ju viktigt att veta vilka som ska åka till Borgvik så att ni kan jämföra med vilka som angett att de har bilar i samåkningstråden.
 

Bilagor

  • bokningslista.jpg
    bokningslista.jpg
    23.3 KB · Visningar: 353
Picture skrev:
Jag tror att alla ska ha fått mailet nu. Jag ska ta mig ett allvarligt prat med dataavdelningen här på jobbet, för liiiite snabbare kan man kanske kräva att det går iväg? Jag får ju också mailet när jag skickar ut det via gruppmailadressen och jag fick vänta i nästan 5 timmar innan jag fick information om att det hade kommit. Inte bra...

Servern kanske känner av om det du skickar är jobbrelaterat eller ej?
 
Hehe... den var bra!

Jag kanske får skriva i någon slags kod på byråkratsvenska för att få igenom dem snabbare?
 
Calle, jag har just skickat det separat. Gissar att du har ett starkt spamfilter för jag skickade mailet en gång jag med innan Hans kom fram igår också.

Kan vi lägga din adress vid sidan av wfs-adressen i forsättningen så funkar det även om du inte vill ändra adress eller inställningar.

Hotmail brukar ofta kunna sjabbla bort gruppmail har jag märkt.
Är det fler som inte får mailen så hojta till här eller på min mail.
 
Nu fick jag gruppmailet från dej Lotta.
Har inget mail i min skräppostmapp, av de ni skickat förut.
 
Förklaringen

Calle, det var jag som hade sjabblat in dig på fel lista. Tur att den inte är så aktiv så du fått massa inbjudningar till gympakurser och sånt kul iaf. Ber om ursäkt.

Jag har rättat och räknat medlemmar nu och kollat alla maillistor på den servern. Ska dubbelchecka en gång till senare..

/Lotta *vimsig*
 
ANNONS