Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mitt intresse mer än någonsin....

Produkter
(logga in för att koppla)

KarlFeldt

Medlem
Hej, jag studerar idag på en teknikslinje på gymnasiet och jag har en vison i mitt liv att arbeta med skapa filmer, det är min stora dröm. När jag valde gymnasium hade jag chansen i mitt liv att välja en filmskola i stället för den tekniska skolan. Men jag valde den andra skolan på grund av den bättre matematiken och rent allmäna bättre utbildning.


Jag undrar om de finns några här på fotosidan som har egna historier hur ni fick arbete inom foto eller film som vill dela med sig hur de gick till eller hur dom kände. Jag tror att de finns folk med samma glöd som mig som vill veta sammasak.

kom gärna också med tips och råd till mig om ni vill, vet inte vad jag ska göra för att komma vidare. Jag har nästan ingen att göra film med och har samma glöd som mig. Därför är de rätt svårt att hålla på med film själv på fritiden dock att jag vill.

Förlåt om jag skrev aledes för rörligt, ber om urskäkt redan nu!

Tack
 
Gymnasieskolornas filmutbildningar håller ändå inte så hög standard.
Sök du till en bra folkhögskola när du tagit studenten istället.
 
Gymnasieskolornas filmutbildningar håller ändå inte så hög standard.
Sök du till en bra folkhögskola när du tagit studenten istället.

Jag ska kolla närmare vad de är som krävs för en folkhögskola film. En lärare på gymnasiet sa att de nästan var omöjligt att komma in på en film högskola utan att visa en film man har varit del av. Han sa att de var som ett prov som visar hur bra du är film. Kan detta stämma, jag ska börja söka upp lite själv nu. :)
 
ANNONS