Annons

Minneskort till Nikon D40

Produkter
(logga in för att koppla)

Knoxhult

Ny medlem
Hej!

Jag är ny här på forumet och till fotografering rent generellt.

Jag fick ärva en Nikon D40, vilket är min första systemkamera och tycker att det är otroligt roligt att fota med kameran.
Förra veckan var jag och en vän till mig ut på en roadtrip på 280 mil och jag hade självklart med mig kameran för att föreviga våran resa. Mitt under resan så vart minneskortet jag fick med fullt. I panik så åkte vi till närmsta Elgiganten för att köpa ett nytt minneskort och jag hittade ett minneskort från Samsung på 128gb. Problemet är nu att jag måste formatera minneskortet, vilket jag har gjort i kameran. Efter att jag har formaterat minneskortet så står det att kortet är fullt. Jag har kopplat in minneskortet i datorn, nu när jag har kommit hem och ser att det inte finns någonting alls på minneskortet. Jag försökte formatera minneskortet via datorn men det hjälpte inte alls.

Min fråga är, har jag köpt ett minneskort som inte fungerar i Nikon D40? har noll kunskap när det gäller sånt här, så jag tänker att jag ställer frågan här; vad kan vara problemet? fel minneskort? har jag missat någonting?

Otroligt tacksam för svar.
 
Din D40 stöder inte det kort som du köpt.

Det behöver vara ett med stöd för SDHC och troligen inte större än 32 GB.
 
Jag köpte en D40 för ett eller två år sedan. Mycket trevlig kamera.
Använder ett 16 gb kort som fungerar utmärkt.
 
ANNONS