Annons

Kameradoktorn - Är dom bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

jpgrahn

Aktiv medlem
Tja, om dom är bäst vet jag förstås inte. Finns många bra butiker men jag kan i alla fall varmt rekommendera Kameradoktorn. Har du Nikon och vill hitta bra begagnade objektiv med F-bajonett så är det en bra period när nu många byter in kvalitetsobjektiv med F-bajonett för att istället köpa nya Z-systemet.
Känns som en butik som bryr sig om att leverera sitt bästa till sina kunder.
Oftast i trådar om butiker så brukar det bli dåligheter. När man känner sig missförstådd eller rentav lurad. Tänkte jag skulle lyfta en positiv nyhet om en butik.
 

zosma

Aktiv medlem
Jag köpte min Nikon Z 180-600 från Kameradoktorn och det funkade bra och snabb leverans. Beställde den på julafton och den skickades första vardagen efter julhelgerna.
 

Osquar

Aktiv medlem
Den butiken med sin personal är grymma!! Har idel positiva erfarenheter sedan mitt första besök (då på David Bagares gata, på 80-talet nångång...).

Det är med värme i hjärtat att se att det fortfarande finns entusiaster som med en dåres envishet stångar sina pannben blodiga mot den f*rbannade pandemin Butiksdöden........

/Oscar, otroligt tacksam och nöjd kund
 

SSD

Aktiv medlem
Kan bara instämma i lovsången. Levererar alltid personlig service och ställer upp till 100% de gånger jag haft tekniskt strul. Köpt både nytt och begagnat av dem, samt bytt in en del F optik. Bor ju i Stockholmsområdet så 99% av inköpen är över disk men även köpt en del "smått" över nätet. Det har också alltid funkat bra. Som tur är är det ändå förknippat med en del planerande för att fysiskt besöka butiken. Hade jag jobbat/bott nära hade det varit förödande för privatekonomin.... :)
 

Cope1

Aktiv medlem
Om dom är bäst vet jag inte då jag har fått likvärdig service hos en annan aktör.
Dom har dock gett service långt ut över det vanliga och jag kan varmt rekommendera dom.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
De är bra, men inte bättre än de andra, alla jag känner till är toppen. Då menar jag de fysiska i Stockholm och de som jag handlat av på nätet i Nybro, Umeå, Göteborg m fl.

Bättre att skriva om de dåliga om det finns några. L-foto svarade inte på ett mail och är dyra, men är det enda jag vet.

Mitt hjärta klappar lite extra för Fotokungen, de har alltid varit bäst mot mig, men bodde mittemot Kungsholmsfoto förut och hängde en del där, när det lades ner så startade några av dem Fotokungen.
 
Senast ändrad:

Mikaelo67

Medlem
Hos Kameradoktorn har jag handlat I Stort sett all min utrustning med fokus på Nikon och Hasselblad. Fantastiskt service, personal och kunnande. Det har varit gånger när jag varit sen dit, ringt och någon där har stannat kvar 10 minuter efter stängning för att jag skulle hinna dit. under 30 år har jag aldrig blivit besviken eller kunnat önska något mer. Bäst helt enkelt.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Bodde länge på promenadavstånd från dem, dessutom fick de ofta sälja Canons demoex av nya prylar, så jag har handlat mycket där genom åren. Alltid utmärkt bemötande. Numera är det Mattssons som gäller, riktigt bra både på kameror och kikare.
Kan bara hålla med om Mattssons, de är superbra.
 

HRL

Aktiv medlem
En något överraskande upplevelse: Köpte Nikon Z7 II + 24-70/4 i butiken hos Kameradoktorn i somras. Upptäckte (efter ett infall) att Rajala sålde samma paket drygt 3000 kr billigare. Irriterande förstås. Utan någon annan egentlig avsikt än att redovisa min brist på... att ha koll. Skickade jag ett mejl och framhöll "att man aldrig lär sig".
Fick omgående svar där man bad om mitt kontonummer, för att skicka 3000 kr. Pengarna kom pronto. Blev onekligen något häpen!
Vid köp över disk finns inget juridiskt krav på ångerrätt.

Annars... handlar jag mest på annat håll, för att det ligger närmare.
 

PMD

Aktiv medlem
Cyberphoto gav mig rabatt i efterskott när jag hade köpt en kamera flera veckor innan black friday (då förstås priset var lägre).
 

JonasM.

Aktiv medlem
Mattson har rejäla rabatter på vissa prylar då och då så har man tur kan man fynda, cyber bjuder på godis, både Mattson, Cyber och Scandinavian är bra och seriösa.
 

Dan Mikael

Medlem
Den butiken med sin personal är grymma!! Har idel positiva erfarenheter sedan mitt första besök (då på David Bagares gata, på 80-talet nångång...).

Det är med värme i hjärtat att se att det fortfarande finns entusiaster som med en dåres envishet stångar sina pannben blodiga mot den f*rbannade pandemin Butiksdöden........

/Oscar, otroligt tacksam och nöjd kund
Jag håller med, de är kanon. Jag har också handlat av dem sedan David Bagares tid.
 

LAHO

Medlem
Handlar sedan länge all min utrustning där. De erbjuder 6 månaders garanti på begagnat. Och jag hade trassel med ett begagnat objektiv vilket löstes bra med garantin, genom inskick till Nikon. Kan bara hålla med övriga i tråden, trevlig , kompetent och professionell personal. Har alltid fått ett mycket bra bemötande. Tycker att det är viktigt att gynna en sådan butik, vem skall man annars få råd och hjälp av ?
 
ANNONS