Mafor
Aktiv medlem
Jag kommer att fota på ett bröllop i helgen och kommer att ha min Canon 350D att fota porträtt och rumsbilder med (17-40, fast 50)
Jag har dessutom lånat en D70 samt en Sigma 70-200 som jag tänkte ta lite närbilder med under vigseln. Problemet är att jag har aldrig använt en Nikon kamera.
Kan någon hjälpa mig vad jag skall tänka på och vilka inställningar som är viktiga att göra på D70.
Sedan har jag även några lite mer specifika frågor:
-Hur hög ISO vågar jag använda för att fortfarande få hyffsat brusfria bilder.
-Jag har en Nikon extern blixt. Kan jag styra kameran så att den bara använder upplättningsblixt för att utnyttja det naturliga ljuset i kyrkan max eller skall jag strunta i blixten och jobba med ISO istället
Alla tips tages emot tacksamt.
Jag har dessutom lånat en D70 samt en Sigma 70-200 som jag tänkte ta lite närbilder med under vigseln. Problemet är att jag har aldrig använt en Nikon kamera.
Kan någon hjälpa mig vad jag skall tänka på och vilka inställningar som är viktiga att göra på D70.
Sedan har jag även några lite mer specifika frågor:
-Hur hög ISO vågar jag använda för att fortfarande få hyffsat brusfria bilder.
-Jag har en Nikon extern blixt. Kan jag styra kameran så att den bara använder upplättningsblixt för att utnyttja det naturliga ljuset i kyrkan max eller skall jag strunta i blixten och jobba med ISO istället
Alla tips tages emot tacksamt.