ANNONS
Annons

Gåshagabilder Fredag 2e Juni 2006...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag förstår, ni ska slippa se mina dåliga bilder här nå mer, jag lägger upp dom på: nä förresten det talar jag inte om för då hittar ni väl dit också, nedrans klagokäringar, det är vad ni håller på med att hitta saker att anmärka på, fy fasen vad jag är trött på såna som er och förresten, jag använde en: Kodak Easyshar 4200 först av allt, bilderna blev urusla, sen en Konica Minolta Z2:a bilderna blev skapliga samma sak med Z6:an, men nu har jag varje amatörfotografs dröm i min ägo, och bättre bilder har jag aldrig tagit i hela mitt 21 åriga liv, jag lämnar nu detta forum med glädje och hur kan denna tråd blandas ihop med den jag skrev igår om Utbränd himmel, läs rubriken på Tråden, denna hette: Gåshagabilder. ADJÖKEN SA LÖKEN OCH SPOLADE KRÖKEN!!! Humor har jag iallafall.

hehe anledning till att jag blandade ihop dom är att båda hade samma båtmotiv och jag visste att det var du som vaar du... sorry.

Du kan ju lägga in bilderna under kritikpoolerna istället. Men det gör du ju som du vill.

Visst bilderna får högre kvalitet med en bra kamera, ingen tvekan.. men fortfarande är det ju personen bakom som plåtar, anledningen til lallt detta snacket var för att du inte förstad varför "Carl" i ett annat forum fick bara possitiva kommentarer men du bara fick negativa...samtidigt so mdu tyckte att dina var "världskalss"

Sålänge bara du betraktar bilderna har du ju en rätt att tyka som du vill, men när du bedömmer dina bilder utifrån andras så får man nog ha en annan syn och kanske inse ens begränsningar i kunnandet. Därmed inte sagt att du inte kan bli bättre, för det är jag övertygad om att du kan! Lycka till!

Jonmpa skrev:
Driver du med mig, människa, jag använde: BILD, ROTERA, RÄTA UPP BILDEN I PHOTOSHOP och mer än så klarar inte jag, jag är inget proffs, jag är blott en glad amatör som gör så gott jag kan.
Mvh Johnny Nilsson

Bild - Rotera arbetsyta - Fritt val...
Klicka i CW och skriv 2 i rutan för Vinkel.
Sedan Beskärningsverktyget. Dra ut en ruta och passa in den på bilden. Jag brukar dra runt rutan och passa in ena kanten mot horisonten. Då ser jag om det är rakt nog. Annars är det bara att Rotera någon grad hit eller dit.

Bilagor

• img2837customkorrigerad3yu4.jpg
    img2837customkorrigerad3yu4.jpg
    54 KB · Visningar: 458
Jonmpa skrev:
...såna som strävar efter att bli bättre...
Strävar vi inte alla efter det?

Du måste lära dig att ta kritik! Nu verkar det som om du tar det som påhopp.

För övrigt håller jag helt med Kalle B. Jag tycker inte heller att dessa var "världsklass" eller "guldkorn", men du verkar ju vägra ta åt dig av kritiken...?

mohei skrev:
Bild - Rotera arbetsyta - Fritt val...
Klicka i CW och skriv 2 i rutan för Vinkel.
Sedan Beskärningsverktyget. Dra ut en ruta och passa in den på bilden. Jag brukar dra runt rutan och passa in ena kanten mot horisonten. Då ser jag om det är rakt nog. Annars är det bara att Rotera någon grad hit eller dit.

nte för att vara "sån" Monica.. kanske ör det bara jag som ör sned men åker inte cinderella i svag uppförsbacke nu? ;D (tveksamt)

tips för spikraka horisonter:
använd "Measure tool" (finns i samma rullgardinsmeny som pipetten)
Dra sedan "ett streck" längs horisonten.
Gå till menyn Image>Rotate Canvas>Aribitrary och tryck ok..

då får man exakt

harryett skrev:
nte för att vara "sån" Monica.. kanske ör det bara jag som ör sned men åker inte cinderella i svag uppförsbacke nu? ;D (tveksamt)

då får man exakt

Det borde inte vara snett eftersom jag testade med beskärningsrutan mot botten på båten.
Fast å andra sidan har jag tre olika synfel så jag kan se lite fel. :)

Får testa ditt tips också. :)

harryett skrev:

då får man exakt

Hihi, det funkade. Jag skulle rotera exakt 1.59 grader. Lite överdrivet med mitt val på 2 då. :)

*hur tusan kan men se en lutning på 0.41 grader?* :)

Nu blev jag riktigt nyfiken på en sak, kan någon som inte som jag och Monica dras med synfel räta upp bilden så vi alla får se hur den skulle sett ut, gör hur ni vill, men det vore skoj och se om det går att räta upp bilden ordentligt eler hur?
Mvh Johnny Nilsson

Monica, Hur blev cinderellabilden med 1,59 då? nu blev jag ju och kanske nån fler också jättenyfiken, kan du visa oss det

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.