Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kom hem häromdagen och upptäckte att det var något på gång med gamla bilar men har inte klart för mej vad som händer. Någonstans har jag sett att det blir cruising på Kungsgatan men på nätet finns bara morgondagens show och uppträdande i Slottsparken. Funderar på att gå i morgon och ta en öl och lite bilder.
Letade på UNT och hittade det här:
http://www.unt.se/uppland/uppsala/dags-igen-for-en-riktig-uppsalaklassiker-4339234.aspx
Det blir cruising i morgonkväll efter showen i slottsparken
 
Jag kom hem häromdagen och upptäckte att det var något på gång med gamla bilar men har inte klart för mej vad som händer. Någonstans har jag sett att det blir cruising på Kungsgatan men på nätet finns bara morgondagens show och uppträdande i Slottsparken. Funderar på att gå i morgon och ta en öl och lite bilder.
Letade på UNT och hittade det här:
http://www.unt.se/uppland/uppsala/dags-igen-for-en-riktig-uppsalaklassiker-4339234.aspx
Det blir cruising i morgonkväll efter showen i slottsparken
10-17 är de utställning sen e de cruising har jag för mig :)
 
Då är det bara att bestämma om vi ska ses där och hur dags.
Är det några fler som vill se kromet blänka?

Jag måste först till >Fotokompaniet och se om de har pappersframkallare tror jsg. Jag ska göra lite kopior hemma och måste kolla den framkallare som jag har hemma i kväll, men den är rätt gammal och de håller inte hur länge som helst även om de står i en oöppnad originalförpackning.
Det är bara D76 i pulver på burk som verkar kunna bli hur gammal som helst.
 
Då är det bara att bestämma om vi ska ses där och hur dags.
Är det några fler som vill se kromet blänka?

Jag måste först till >Fotokompaniet och se om de har pappersframkallare tror jsg. Jag ska göra lite kopior hemma och måste kolla den framkallare som jag har hemma i kväll, men den är rätt gammal och de håller inte hur länge som helst även om de står i en oöppnad originalförpackning.
Det är bara D76 i pulver på burk som verkar kunna bli hur gammal som helst.

Ska vi ses på waynes coffe först? Jag har psppersframkallare på ufs du kan få ta lite av om du tar med dig nån liten burk :)
 
Både gammal framkallare och gammalt papper verka fungera.
Pappret, Ilfobrom B111 2N, ett graderat normalt papper i storlek 13x18 kostade enligt prislappen från Broddmans (!!!) 6:35 för 25 st. Hmm, är det någon som minns när Broddmans slog igen?
 

Bilagor

  • STNO9710svp_400p.JPG
    STNO9710svp_400p.JPG
    42.7 KB · Visningar: 221
Nu på lördag är det ju kulturnatten, jag kommer ta mig till Uppsala och börja på Waynes Coffee med frukost.

Någon mer som ska in och vill ha sällskap så svara gärna här så jag vet om det blir fler som ska in.

Jag tar mig nog in till 10 tiden tror jag men beror också på om det är fler som ska in och hakar på.

Mvh David
 
ANNONS