joker skrev:
...och min slutsats är att profileringen, analysen och nedgörandet av Philips person är mycket värre än hans kommentarer.
Utan att ta ställning till det du kallar profilering, analys och nedgörande, så undrar jag på vilket sätt du menar att detta är mycket värre än de kommentarer som diskuteras.
...har han verkligen så fel? Ska Gunte och alla andra som har fått positiva omdömen känns sig kränkta?
Ja, jag anser att han har fel i mycket av det han skriver.
Nu kan jag inte tala för Gunte m.fl. men jag tror inte att han/de känner sig speciellt kränkt/a av positiva omdömen.
Möjligen reagerer ovan exemplifierade personer som jag, nämligen som medmänniska, när de läser den typ av kommentarer som vi diskuterar här.
Att en person visar att han ibland kan skriva positiva kommentarer, ursäktar inte på något sätt det vi diskuterar här. Det vore ju som att se förmildrande på en kvinnomisshandlare "eftersom han är så snäll mot hunden".
Ingen av oss är bättre än sina sämsta sidor.
Något annat som tas upp, som nästan är lika illa och som jag har drabbats av är hämnd. Jag gjorde jag misstaget och satte ett betyg under det aktuella bildgenomsnittet på en bild. /.../
Jag tror att det enda sätt att komma till rätta med detta är att slopa betygen och framför allt statistiken över betyg.
Mycket beklagligt.
Jag har själv satt betyg som legat under bildens medelbetyg, men klarat mig från hämnd. Det kanske bara är en tidsfråga...
Jag tror inte slopande av betygen skulle göra att vi kom tillrätta med det problem (osakliga kommentarer) vi diskuterar här.
mipert skrev:
Är det verkligen så vanligt med otrevliga kommentarer på fotosidan?
Det verkar som det anses avara ett problem som växer, själv tycker jag snarare att det är för många meningslösa gullekommentarer till bilderna.
De konstruktiva och vänliga kommentarerna är tack och lov vanligare, men jag upplever det som ett växande ofog.
Själv har jag inte ett dugg ont av det du kallar "gullekommentarer", varesig det är jag själv eller någon annan som får dem.