Annons

Filma skidåkning med Sony A6000

Produkter
(logga in för att koppla)

M4ttias

Ny medlem
Hej gott folk,

Haft min kamera ett tag med fortfarande total novis inom video och fotografering.

Ska över pölen i vinter och åka skidor samt filma när tjejen dånar ner för bergen. Vill utöka min rigg men behöver bli guidad i rätt riktning. Har idag enbart ett objektiv Sony E Pz 18-105mm. Är helt okej nöjd men skulle gärna vilja ha något med mer zoom som är bra för främst video men givetvis fotografering, tänker mig att jag vill ha något som zoomar upp till 200mm.

En gimbal står även på önskelistan för lite followcam och snyggare in actionbilder. Siktet är instället på en DJI Ronin S. Är dessa tillräckligt bra för att få någorlunda bra filmer i hög fart?

Tacksam för alla svar och inputs
 
Jag har filmat en del skidåkning. Antingen står du någonstans och filmar när någon far förbi. Då behövs inte så mycket tele 105 räcker kanske.
Vill man få med mer behöver man oftast stå en bit bort, kanske till och med på andra sidan dalen. Då behövs betydligt mer 500-1000 kan ge bra resultat. Jag brukar köra mitt 200-500 i DX/APS-C läget vilket ger 300-750 när jag är på andra sidan dalen.
Att filma från andra sidan dalen kräver dock en del hjälp från vädrets makter, är det riktigt klart blir det bra men det behövs inte mycket dis för att det inte skall bli det.
 
ANNONS