Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Billiga vs dyra mellanringar
- Trådstartare Digitalbrus
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Vi är likadana igen Håkan. Jag köpte också ringarna (i höstas) och har inte rört dem på hela vintern och våren. Dock har jag nyligen kommit igång (tack vare en utmaning på ett norskt forum, där jag mest håller till) och det är faktiskt rätt kul, nån gång ibland i alla fall, så ge dem en chans! Gillar dem bäst på mina 50mm-objektiv. Där funkar det bra med båda ringar samtidigt. 24/2.8 med 12mm-ringen är inte heller så dumt. Fast fotar man insekter är det förstås bäst med ett längre objektiv.
hehe, jepp, vi brukar vara lika. Jag har Canons 100 makro och Sigmas 50 makro plus nämnda mellanringar så jag borde verkligen leka lite i den världen, men gör det inte, får väl fota lite fjärilar i sommar då.
johanlidman
Aktiv medlem
Jag har nu fått hem dessa billiga mellanringar som jag vann på Tradera.
Jag är helt nöjd med mina, nackdelen är att på min Nikon D40 så sitter motorn i objektivet och det finns ingen överföring mellan kamera och objektiv, detta gör att jag måste själv ställa all skärpa manuellt samt så är det bra med mycket ljus då man fotar. Jag är nöjd med dessa mellanringar.
Här är en länk på en godisbit jag tog lite bilder på under tidspress mellan att brevbäraren kom med pakatet runt klockan 13.00 och att jag skulle duscha och fara till jobbet innan klockan 14.00. http://www.jojjeman.se/e107_plugins/sgallery/gallery.php?view.18
Hälsningar Johan
Jag är helt nöjd med mina, nackdelen är att på min Nikon D40 så sitter motorn i objektivet och det finns ingen överföring mellan kamera och objektiv, detta gör att jag måste själv ställa all skärpa manuellt samt så är det bra med mycket ljus då man fotar. Jag är nöjd med dessa mellanringar.
Här är en länk på en godisbit jag tog lite bilder på under tidspress mellan att brevbäraren kom med pakatet runt klockan 13.00 och att jag skulle duscha och fara till jobbet innan klockan 14.00. http://www.jojjeman.se/e107_plugins/sgallery/gallery.php?view.18
Hälsningar Johan