Merläsning
Annons
Så förenklar och effektiviserar AI vardagen för fotografer
Annons
Som fotograf eller videograf vet du att kreativiteten ofta kommer när du minst anar det – på väg till en location, i bilen efter ett kundmöte, eller mitt under en plåtning när ljuset faller på ett sätt du inte förväntat dig. Men i ett yrke där fokus ligger på att fånga ögonblick, är det lätt att egna tankar, bildidéer eller feedback från kunden glöms bort.
Läs mer...


















6 Kommentarer
Logga in för att kommentera
"inte aktuellt med uppsägningar" ? Avgångsvederlag är detsamma som att bli "befriad från sin tjänst" (för att göra en vacker omskrivning) med en viss summa pengar som tröst. Men uppsagd blir man likväl. Spade ska kallas spade.
Givetvis är detta bara en fortsättning på tidningarnas försök att få ekonomin att gå runt p g a sjunkande annonsintäkter eftersom annonsörer alltmer vänder sig till andra medier samt läsarna i allt större utsträckning ratar papperstidningen till förmån för nätupplagorna där läsarna sedan länge vant sig vid att nättidningarna ska vara mer eller mindre gratis.
Synd om de som får gå, synd om de som blir kvar och får dra ett tyngre lass och sannolikt synd om läsarna i förlängningen.
Att prenumerationer minskar betyder inte mycket ekonomiskt. Det är dyrt med distribution och administration kring hanteringen av prenumerationer.
Vi har hur som helst inte sett den sista artikeln om neddragningar inom pressen.
//Lennart
Hans poäng: Nästa gång det krisar för de stora köpladorna som skickar med stora flersidiga reklambilagor i tidningarna är det slut. Här i Jönköping skulle det betyda att den dag Mediamarkt, XXL-sport och Elgiganten får slut på kassaflödet får även lokaltidningen slut.
Hur mycket vi än älskar att ha en lokaltidning på papper vill vi ju inte betala tidningens riktiga kostnader direkt till tidningen. Den betalar vi helst indirekt genom att köpa en TV eller en träningsoverall.
Jag tror det kan stämma. Det är nog inte långt bort tills dagstidningen inte längre anses som en bred kanal som når många, och då tappar man ännu fler annonsörer. Det behöver å andra sidan inte betyda döden för journalistiken, bara dagstidningen som kanal. Trots allt är det ett enormt ineffektivt medium där bara 10 procent av intäkterna går till redaktionell produktion. Och ur miljöperspektiv är dagstidningar rätt galna.