Annons

Yrkesfotograf vid Studium i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har sökt dit i höst och undrar om det är någon här som har gått/går där som vill dela med sig av hur utbildningen är?

D

Har själv sökt denna utbildning faktiskt, och undrar exakt samma sak. Har inte den blekaste vad den har att ge, men hoppas på det bästa!
Kan ju ge dig en fråga istället, har du hört någon från dem? Hur antagningsproven fungerar m.m.
Om inte annat kanske vi ses i höst!

Ja, fick ett samtal för lite mer än en vecka sedan där dem kallade mig till intervju nu på torsdag! Har faktiskt ingen aning om hur proven fungerar men jag känner mig faktiskt väldigt lugn inför provet/proven.

Har dom ringt dig också?

Ja, fick ett samtal för lite mer än en vecka sedan där dem kallade mig till intervju nu på torsdag! Har faktiskt ingen aning om hur proven fungerar men jag känner mig faktiskt väldigt lugn inför provet/proven.

Har dom ringt dig också?

så om de inte har rignt än, så har man inte kommit in? :(

Har dom ringt dig också?

Ja faktiskt! En Mary Rodriguez sökte mig ett antal gånger, men klantig och vilsen i sinnet som jag är missar jag såklart hennes samtal, får istället tag på henne ett antal dagar senare och fick en intervju inbokad tisdag den 17/5.
Anledningen att jag undrade över de så kallade proven är att datumen dessa skulle äga rum på redan har passerat.
En tanke är kanske att man får göra proven senare, då man ev. blir antagen i kursen i ett senare skede.
Lycka till på torsdag!

Är själv ganska nyfiken på hur det är på själva utbildningen, vad lär man sig etc. om någon av er som skrivit här faktiskt kommer in (håller tummarna för er^^) kan ni väl skriva om hur det är eller om man kan fråga någon av er lite senare isf. Funderar själv på att söka in dit.

Jag har också sökt denna utbildning och var på intervju i går. Jag tycker att det känns väldigt märkligt att det är så svårt att hitta info om den, inget omdöme, det finns nästan ingenting om den någonstans. Det vore väldigt intressant om man hittade någon som har gått där och som ville dela med sig!

KY Yrkesfotograf Yrkeshögskolan Göteborg

Jag sökte ovanstående utbildning som blev länkad i tråden, vet ej om det är denna ni andra också pratar om?

Jag var på intervju den 11/5 och de sade att de hör av sig veckan efter midsommar med besked om man kommit in eller ej.

Har inte heller hört så mycket om utbildningen tidigare men jag tycker det verkar bra.

Ledningen (vad det nu än betyder) skulle ha möte den 20-21 och sedan vid den 23:e så skickas svaren ut. Det var i varje fall vad rektorn sa i telefon.

Håller väl tummarna då...

Ledningen (vad det nu än betyder) skulle ha möte den 20-21 och sedan vid den 23:e så skickas svaren ut. Det var i varje fall vad rektorn sa i telefon.

Håller väl tummarna då...

Ledningsgruppen är den grupp som ansvarar för en yrkeshögskola. Det är en blandning mellan skolans lärare, elever och yrkesfotografer. För denna utbildning är det Lisa Thanner som är ordförande.

Skrivet på tåget till Göteborg för att delta i detta möte

Stefan

Jättebra lärare! Hade iaf jag när jag gick där för några år sen. Utbildningen är jättebra, men är du inte engagerad och brinner för foto så är det ingen idé. Utbildningen är väldigt fri, så se till att fota arslet av dig och lär dig så mycket du bara kan, försök att inrikta dig på lite åt båda hållen (reklam/journalistik) så kommer du få ut mest av utbildningen. Jag ångrar mig något fruktansvärt att jag inriktade mig på reklam istället för journalistik.. jag tog den lätta vägen helt enkelt..

Utbildningen är jättebra, men är du inte engagerad och brinner för foto så är det ingen idé. Utbildningen är väldigt fri, så se till att fota arslet av dig och lär dig så mycket du bara kan.

Bästa rådet. Ska man få ut mycket av denna utbildning är det mycket upp till dig.

Stefan

Hej klasskompis!
jag kom också in :)

Hej hej!:) Vad kul!

En lite udda fråga bara. På ditt papper där det stod att du blivit antagen och där man skulle kryssa ja till utbildningen, stod det rätt utbildning där? För på mitt papper stod det nämligen receptions-, konferens och housekeepingansvarig:) haha

Hehe, ursäkta att jag skrattar men det var faktiskt riktigt roligt Hannes :D
Men grattis iaf till ditt nya jobb som housekeeper.. vad det nu innebär. heh..

/ Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar