Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

yahoo vill hindra användning av mobil...

Produkter
(logga in för att koppla)

Haraldus

Aktiv medlem
Hej,
När jag, i datorn, går in på Yahoo mail så får jag upp en stor pop-up med texten:
"Harald Gaunitz stäng av osäker tillgång till inkorgen..."
Om man gör som Yahoo vill så kan man inte använda Yahoo mail i sin mobil. Har påpekat detta för Yahoo men de tycks inte känna till hur man skyddar sig mot olaga intrång i sin mobil...
Eller har jag missat något?
/Harald

Hej,
När jag, i datorn, går in på Yahoo mail så får jag upp en stor pop-up med texten:
"Harald Gaunitz stäng av osäker tillgång till inkorgen..."
Om man gör som Yahoo vill så kan man inte använda Yahoo mail i sin mobil. Har påpekat detta för Yahoo men de tycks inte känna till hur man skyddar sig mot olaga intrång i sin mobil...
Eller har jag missat något?
/Harald

Säker tillgång till mailkorgen brukar betyda SSL, ändra inställningarna till att enbart använda krypterad kommunikation. Jag tror alla mailprogram i mobilen stödjer detta.

Något med översättningen gissar jag, säker är ett starkare ord på svenska.

Säker tillgång till mailkorgen brukar betyda SSL, ändra inställningarna till att enbart använda krypterad kommunikation. Jag tror alla mailprogram i mobilen stödjer detta.

Något med översättningen gissar jag, säker är ett starkare ord på svenska.

Nej, det är inte det som det handlar om. Yahoo vill trycka över alla till att använda OAuth som inloggningsmetod.

Det här har dock ingenting med mobil eller inte att göra, utan är generellt oavsett enhet.

Om inte TS mobilapp stödjer det har det mobil att göra.

Vill du dra igång en ändlös semantisk diskussion Jag tycker att det förefaller rätt onödigt.

Meddelandet kommer upp eftersom de vill att man ska stänga av "normal" inloggning. Då spelar det ingen roll om man försöker logga in med sådan får ett e-postprogram i datorn eller från ett i en mobiltelefon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar