Annons

Windows Live mail eller Outlook express?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet faktiskt inte hur det är med flera konton i Live Mail

Jag har flera konton i LM bl a hotmail, gmail, från internetleverantören och från webbhotellet för min firma.
Nu har dom ändrat på jobbet till exchange och det har jag inte sökt om det går ännu i LM men det spelar ingen större roll för mig om jag inte får hem jobbmailen, det fungerar i telefonen vid nödfall.

Om nya saker är bättre eller sämre än gamla ska man inte tänka på för då skulle vi alla sitta och titta på svart vit tv och bestryka glasskivor att montera i en trälåda när vi ska fotografera eftersom ingen vill lära sig något nytt som att sätta en filmrulle i kameran :)
Tekniken går framåt och vi måste följa med.
Ett exempel är en kompis som fotograferar stjärnor och sånt och jag frågade varför han inte multiplicerar lager i photoshop? svaret blev att det är fusk... Dumhet i min mening eftersom tekniken finns att göra det på ett enklare och bättre sätt.

Nu har dom ändrat på jobbet till exchange och det har jag inte sökt om det går ännu i LM

Ja och Nej.

Som standard går det inte. WLM stöder inte Exchangeprotokollet.

Däremot kan man ju aktivera IMAP-stödet som finns inbyggt i Exchange och få tillgång den vägen. Naturligtvis inte i närheten av lika funktionsrikt som Outlook/OWA, men mailen kommer man åt.

Det är inte så farligt stora skillnader mellan OE och Live mail det bör inte ta mer än max 5-10 min för dig att finna ut vad som skiljer och vänja Dig vid det och så mycket tid kan Du väl avvara iaf?!
;-)

Gick själv från OE till Live mail för ett år sedan och har lagt betydligt mer tid än 10 min på att hitta en funktion för gruppmail, vilket jag ännu inte lyckats med! LM är ganska osmidigt tycker jag.

Gick själv från OE till Live mail för ett år sedan och har lagt betydligt mer tid än 10 min på att hitta en funktion för gruppmail, vilket jag ännu inte lyckats med! LM är ganska osmidigt tycker jag.

Jag använder inte ens WLM själv, men hittade svaret på drygt 10 sekunder genom att använda hjälpfunktionen i WLM och google.

Windows Live Contacts -> New -> Category-> Klart.

Senast ändrad:

Klicka på symbolen Kontakter längst till höger i det mörkblå fältet, klicka på Ny kontaktgrupp, namnge gruppen och klicka på Lägg till kontaktgrupp så kommer Du till Din adresslista och där dubbelklickar Du på alla som ska ingå i kontaktgruppen så läggs de till.
När alla är med klicka på OK så är det klart och gruppen finns i Din kontaktlista för kommande utskick!

Det var väl enkelt ;-)

Klicka på symbolen Kontakter längst till höger i det mörkblå fältet, klicka på Ny kontaktgrupp, namnge gruppen och klicka på Lägg till kontaktgrupp så kommer Du till Din adresslista och där dubbelklickar Du på alla som ska ingå i kontaktgruppen så läggs de till.
När alla är med klicka på OK så är det klart och gruppen finns i Din kontaktlista för kommande utskick!

Det var väl enkelt ;-)

Om det hade funnits någop som hetat kontaktgrupp under menyn kontakte så hade jag nog hittat det, men det finns inte något sådant!

Om det hade funnits någop som hetat kontaktgrupp under menyn kontakte så hade jag nog hittat det, men det finns inte något sådant!

Du ska få samma resultat om Du klickar på menyn Verktyg och väljer Windows Kontakter som om Du klickar på den lilla ikonen långt till höger i det mörkblå fältet till höger om knappen Skicka/ta emot och kan då göra som jag skrev ovan, testa och berätta hur det gick!

Du ser väl menyerna Ordna, Visa, Ny kontakt, Ny kontaktgrupp och Importera när Du klickat på Verktyg/Win Kontakter, om inte så klicka på den lilla högerriktade dubbelpilen och välj vilka menyer som ska visas!

Det heter tydligen "Kategori" på svenska. (Jag har aldrig någonsin kört ett svenskt operativsystem.

(Återigen, google, kontaktgrupp gav mig svaret, trots att jag inte kör programmet.

Det heter tydligen "Kategori" på svenska. (Jag har aldrig någonsin kört ett svenskt operativsystem.

(Återigen, google, kontaktgrupp gav mig svaret, trots att jag inte kör programmet.

Ajdå Du hör till de som kör eng men det löste sig hursom och det är ju huvudsaken.

Du ska få samma resultat om Du klickar på menyn Verktyg och väljer Windows Kontakter som om Du klickar på den lilla ikonen långt till höger i det mörkblå fältet till höger om knappen Skicka/ta emot och kan då göra som jag skrev ovan, testa och berätta hur det gick!

Du ser väl menyerna Ordna, Visa, Ny kontakt, Ny kontaktgrupp och Importera när Du klickat på Verktyg/Win Kontakter, om inte så klicka på den lilla högerriktade dubbelpilen och välj vilka menyer som ska visas!

Menyn Verktyg finns inte så det blev lixom stopp redan där.

Har menyerna: Start - Mappar - Vy - Konton

Det är allt...

Om du ner till vänster väljer kontakter så får du en flik som heter start. Där väljer du kategori så får du välja epost adresser och spara med ett namn, denna kommer därefter upp i kontaktlistan

Menyn Verktyg finns inte så det blev lixom stopp redan där.

Har menyerna: Start - Mappar - Vy - Konton

Det är allt...

Mysko, har Du en meny i nedre vänstra delen som heter kontakter då?
kan vara den vägen för det skiljer lite mellan Win Mail och WinLive Mail har jag märkt, annars testa att högerklicka uppe vid de menyer Du har och se om Du kan aktivera fler verktygsfält och rubriker den vägen så kasnke något användbart dyker upp!!

Det finns förändringar som är till godo och det finns förändringar som bara är knöliga. Steget från XP till W7 är logiskt och värt besväret. W7 är så mycket mer lättarbetat än det gamla operativet.

Däremot tycks jag aldrig komma överens med Ribbon. Dvs det nya gränssnittet i Office och annat som MS släppt under senare år. Tycker att det är helt bakvänt. Många förändringar i gränssnitten som först verkar knöliga brukar efter en tids användning fungera bra men inte Ribbon

ett annat argument för att släppa Outlook är väl säkerhetsaspekten. Vill minnas att jag läst att OE hade stora sådana.... Rätta mig gärna om jag har fel

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto