j2^
Aktiv medlem
Det är sent, prova mañana
Fortfarande obegripligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är sent, prova mañana
Jag vet faktiskt inte hur det är med flera konton i Live Mail
Nu har dom ändrat på jobbet till exchange och det har jag inte sökt om det går ännu i LM
Ännu ett skäl att även ha XP, har alla tid att lära sig så mkt nytt på en gång?
Det är inte så farligt stora skillnader mellan OE och Live mail det bör inte ta mer än max 5-10 min för dig att finna ut vad som skiljer och vänja Dig vid det och så mycket tid kan Du väl avvara iaf?!
;-)
Gick själv från OE till Live mail för ett år sedan och har lagt betydligt mer tid än 10 min på att hitta en funktion för gruppmail, vilket jag ännu inte lyckats med! LM är ganska osmidigt tycker jag.
Gick själv från OE till Live mail för ett år sedan och har lagt betydligt mer tid än 10 min på att hitta en funktion för gruppmail, vilket jag ännu inte lyckats med! LM är ganska osmidigt tycker jag.
Klicka på symbolen Kontakter längst till höger i det mörkblå fältet, klicka på Ny kontaktgrupp, namnge gruppen och klicka på Lägg till kontaktgrupp så kommer Du till Din adresslista och där dubbelklickar Du på alla som ska ingå i kontaktgruppen så läggs de till.
När alla är med klicka på OK så är det klart och gruppen finns i Din kontaktlista för kommande utskick!
Det var väl enkelt ;-)
Om det hade funnits någop som hetat kontaktgrupp under menyn kontakte så hade jag nog hittat det, men det finns inte något sådant!
Om det hade funnits någop som hetat kontaktgrupp under menyn kontakte så hade jag nog hittat det, men det finns inte något sådant!
Det heter tydligen "Kategori" på svenska. (Jag har aldrig någonsin kört ett svenskt operativsystem.
(Återigen, google, kontaktgrupp gav mig svaret, trots att jag inte kör programmet.
Ajdå Du hör till de som kör eng men det löste sig hursom och det är ju huvudsaken.
Löste sig?
JAG använder inte Windows Live Mail.
Du ska få samma resultat om Du klickar på menyn Verktyg och väljer Windows Kontakter som om Du klickar på den lilla ikonen långt till höger i det mörkblå fältet till höger om knappen Skicka/ta emot och kan då göra som jag skrev ovan, testa och berätta hur det gick!
Du ser väl menyerna Ordna, Visa, Ny kontakt, Ny kontaktgrupp och Importera när Du klickat på Verktyg/Win Kontakter, om inte så klicka på den lilla högerriktade dubbelpilen och välj vilka menyer som ska visas!
Menyn Verktyg finns inte så det blev lixom stopp redan där.
Har menyerna: Start - Mappar - Vy - Konton
Det är allt...
det skiljer lite mellan Win Mail och WinLive Mail har jag märkt
Jag har petat med LM och fått det nästan som OE men inte riktigt, saknar ex. spalten tv, Layout i OE bifogas.Fortfarande obegripligt.